actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2007, 15:04
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Angry Afrikaanse aartsbisschop: Condooms besmet met hiv

Afrikaanse aartsbisschop: Condooms besmet met hiv


Aartsbisschop Francisco Chimoio van Maputo in Mozambique zet wel erg grof geschut in tegen het gebruik van condooms. Het hoofd van de rk kerk in Mozambique verklaarde te weten dat Europese producenten van dit preservatief welbewust de condooms besmetten met het hiv-virus. Zij zouden op deze manier het Afrikaanse volk willen uitroeien om zo het continent te kunnen koloniseren.



„Als we niet uitkijken zijn we er binnen een eeuw niet meer”, zei hij.

Het gerucht dat condooms besmet zijn met het hiv-virus waart al langer rond.

Nu de aartsbisschop zegt dat hij het serieus neemt, wordt het lastiger om het gerucht af te doen als onzin. De katholieke kerkleider liet het daar niet bij, hij zei ook dat medicijnen voor mensen die met het hiv-virus besmet zijn, juist het virus dragen en de toestand van de hiv-patiënt alleen maar verslechteren.

Waar hij deze kennis vandaan heeft, wilde aartsbisschop Chimoio niet zeggen.

Wel gaf hij zijn visie op de bestrijding van hiv en aids. Onthouding is het enige dat werkt, aldus de kerkleider. Officieel is de rk kerk tegen het gebruik van condooms, ook als middel om aidsbesmetting te voorkomen.

Van de negentien miljoen inwoners van Mozambique zijn er drie miljoen besmet met hiv of aids.

Zorg voor hen schiet enorm tekort. Volgens Diogo Milagre, voorzitter van de nationale raad voor de bestrijding van aids, komt dat door personeelstekorten in de gezondheidszorg en door de slechte infrastructuur van de zorg. De helft van de ziekenhuisbedden is bezet door aidspatiënten en het aantal geïnfecteerden groeit explosief. Toch blijft Milagre geloven dat deze ontwikkeling omgebogen kan worden door een andere benadering.


Trouw, 29-09-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2007, 12:27
sarabollen
Gast
 
Posts: n/a
Ongeloofelijk! Ik vraag me af of zo'n man dat doet uit totale onwetendheid (en volging van anderen/de kerk) of gewoon omdat hij op die manier de kans ziet om het volk te kunnen regeren en macht te hebben over hen...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd October 2007, 09:58
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Maar hij gaat er dan wel mee akkoord dat Afrikaanse mannen jonge maagden verkrachten om van het AIDS-virus af te raken?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 3rd October 2007, 18:55
Levi De Rademaeker Levi De Rademaeker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Zandhoven
Posts: 58
Vernieuwing binnen de katholieke kerk?

Die aartsbisschop leeft nog volgens de oude wetten van de kerk.
Zo'n man kan je niet zomaar van mening laten veranderen,
hij leeft volgens de wetten van God die er bij hem ingedrild werden.

Hij zal nooit begrijpen wat het beste is (vanwege zijn geloof).
Wat zeer spijtig is want hij zou de mensen echt met zijn geloof kunnen helpen, als hij het wat chiller zou oplossen. (De teksten van de bijbel en dergerlijke mag je ook nooit letterlijk verstaan)

Er zijn mensen die dit virus express willen verspreiden, hij zou blij moeten zijn dat de mensen zin hebben om dit te voorkomen. Het zou erg zijn als je met deze ziekte geboren moest worden.

Geloof is goed, omdat het voor sommige mensen een laatste terugval is.
Sommige mensen zouden niets zijn zonder hun geloof (het kan een hou-vast zijn voor mensen). = sommige mensen hun laatste hoop

Maar de aartsbisschop bekijkt al die dinge op een te strenge manier.
Heel (echt heeeel lang) geleden was dat hier ook zo,
dan zei de pastoor nog, zoveel "kinnekes" moete jullie hier hebben
met huwelijken. Als de pastoor dat nu nog tegen mensen zou zeggen kreeg hij een "goeie schot" onder zijn "edele delen"!!!

Maar ik vind het toch moeilijk om hier een mening over te geven,
het is !!onmogelijk!! om in te schatten of te denken dat je begrijpt hoe deze mensen met hiv zich wel moeten voelen.

Als die aartsbisschop de ziekte zelf moest hebben (als hij het al niet heeft)
zou hij misschien beter begrijpen wat die mensen bedoelen/voelen en hoe het is om zo een besmettelijke ziekte te dragen.

Over aids is er ook wel een zeer uitzonderlijk verhaal te lezen op: http://www.avert.org/stimpson.htm
Ik zou zelf niet weten wat ik er moet van denken,
waarschijnlijk geknoei met de tests ofzo, maartoch
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 3rd October 2007, 19:57
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Uitroeiing?

Ik zouw wel willen weten van waar hij die informatie heeft gehaald.
Als zo'n praktijken al zouden bestaan. Om de mensen allemaal te besmetten met hiv. Dan denk ik niet dat onthouding de enige oplossing is.
Er zijn ook nog andere manieren van besmetting dan sexsueel contact.
Via bloed bijvoorbeeld, als er dan toch kwaad spel mee gemoeid is. Mogen ze ook niemand meer laten verzorgen want zo kan je ook besmet worden.

Maar als we het dan enkel bij de condooms houden en de aidsremmers.
En ze zouden zich aan de onthouding houden zitten we daar dan niet met een probleem binnen 20 jaar. Onthouding daar uit volgen geen kinderen. Dan zal het Afrikaanse volk nog uitsterven en dan hebben de Europeanen nog hun "zogezegd doel bereikt".

Mijn mening hier over is onthouding is uit de tijd.
Hij mag tevreden zijn dat ze condooms willen gebruiken. Zo hebben ze volgens mij toch een bescherming tegen hiv.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.