actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2007, 21:52
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Betaling voor seks wordt strafbaar in Groot-Brittannië

Mannen die in Groot-Brittannië betalen voor seks zullen strafrechtelijk worden vervolgd. Dat staat in een wetsvoorstel waarover binnenkort in het Lagerhuis wordt gestemd.
Behalve in Zweden is er geen land waar mannen in de gevangenis belanden als ze betrapt worden op het betalen voor seks.


De wet is bedoeld om de smokkel van 'seksslaven' naar Groot-Brittannië aan te pakken. In Groot-Brittannië werken naar schatting 25.000 vrouwen, van wie velen jonger dan 21 jaar, die het land zijn binnengesmokkeld voor de seksindustrie.

Oud-staatssecretaris Denis MacShane heeft het wetsvoorstel geschreven, waarbij hij adviezen kreeg van gemeentes en politieteams. "Dit zijn meedogenloos geëxploiteerde meisjes en vrouwen, geen vrijwillige sekswerkers. Ze worden geslagen, verkracht en gevangen gehouden om te voldoen aan de vraag van Britse mannen om betaalde seks. Het betreft internationale criminaliteit en de mannen die daarvoor betalen moeten bij zichzelf te rade gaan", aldus MacShane.

"De tijd is aangebroken om de mannen verantwoordelijk te houden voor de seksslavernij."

Dave Bagley van de organisatie Urban Outreach is voorstander van het wetsvoorstel. "Zweden is erin geslaagd het kopen van seks te criminaliseren in plaats van de vrouwen – de vrouwen worden gezien als de slachtoffers." Het Engels Prostitutie Collectief is echter fel tegen het Zweedse model, en zegt dat vervolging van hun klanten ertoe leidt dat vrouwen ondergronds gaan werken.

"Daarmee worden ze nog kwetsbaarder voor geweld", aldus woordvoerder Cari Mitchell. Volgens haar is het beter een voorbeeld te nemen aan Nieuw-Zeeland, waar vergunningen worden verstrekt aan staatsgecontroleerde bordelen.

David Howarth van de liberaal-democraten en Alan Gordon, voorzitter van de Politie Federatie, vinden eveneens dat de plannen leiden tot verdere criminalisering en risico's voor vrouwen. Howarth: "Cijfers uit Zweden hebben aangetoond dat het verbieden van betaalde seks geenszins leidt tot een vermindering van mensensmokkel, maar vrouwen juist meer in gevaar brengt en prostitutie voor alle betrokkenen riskanter maakt."

GVA 23/12
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th December 2007, 10:44
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Wel laat ik even duidelijk zijn, ik ben absoluut tegen prostitutie, maar er zullen altijd hoeren blijven bestaan. Ik hoop dat deze wet zal zorgen voor een verbetering, maar ik vrees er een beetje voor, omdat je hier misschien zelfs wel een extra kick gaat geven aan de mannen. Juist omdat ze het niet mogen, gaan ze het misschien juist wel doen. Ik ben uiteraard geen onderzoeker en ik weet dit dus allemaal niet, maar ik denk dat je je leven lang grenzen gaat aftasten en misschien is dit voor de mannen onder ons nog wel een spannendere grens die ze willen uitproberen met de kans dat ze gepakt zullen worden, maar met een extra kick als dit niet gebeurt. Ze kunnen dan de overheid een poepje het laten ruiken...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th December 2007, 11:33
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Is vrees hetzelfde als Hanne. In ons land mogen jongeren onder de 16 ook geen sigaretten kopen maar het gebeurt maar al te vaak. Ik vrees dat deze wet ook in deze richting gaat evolueren. Al vind ik het wel positief dat ze het probleem onder ogen komen en er iets aan willen doen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th December 2007, 11:37
Michiel VD Michiel VD is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: houtvenne
Posts: 54
ik betwijfel of deze acties het prostitutie milieu zal raken. als we de dag van vandaag voor 30 euro van Engeland naar het Europese vasteland kunnen vliegen kunnen de hoergangers er enkel nog een gezelliger weekenduitstapje van maken als dat het darvoor het geval was. Ook vind ik het wat incorrect dat prostitutie verboden wordt want als de prostitutie echt moest verdwijnen zullen er types tussenzitten die zich dan maar kwaadschiks vergrijpen aan andere vrouwen of nog erger aan minderjarigen. Pas op niemand gaat mij hier horen beweren dat verkrachters of pedofielen nu nog massaal bij de vrouwtjes van plezier zitten. Maar een selecte groep die zijn seksuele frustraties kon uitwerken op deze dames zit nu vast met deze gevoelens. En wanneer deze zich manifesteren tot agressieve handelingen of verkrachting wat voor problemen werk je dan jezelf in de hand. Voor mijn part mag prostitutie blijven bestaan als ze ibeperkt is tot bepaalde buurten, en wanneer er strenge controle blijft op traficatie van meisjes uit andere landen. dus mijn keuze gaat dan ook uit nar het Nieuw Zeelandse model, voor zover dat kan functioneren natuurlijk.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th December 2007, 13:07
Philip_Huygelberghs Philip_Huygelberghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 76
PLaag

Laat mij eerst zeggen dat ik hier ook mee akkoord ga, het is een goed initiatief om het te beboeten. Maar prostitutie is en blijft een plaag van deze tijd. En een plaag is moeilijk weg te krijgen. Ten eerste zullen er altijd mensen blijven zijn die er voordelen in blijven zien is het niet om hun plezier dan is het om er geld mee te verdienen. Als je weet hoeveel geld er binnen deze industrie rondgaat, dan kan je wel stellen dat het moeilijk gaat zijn om het compleet te verbannen uit het straatbeeld. Geld betekent immers in vele gevallen macht...
Hoe spijtig dit ook is.

Cheers!!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 31st December 2007, 16:58
Stefanie De Ceuster Stefanie De Ceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 52
Ook ik sluit me aan bij Hanne.
Ik denk dat het inderdaad nog steeds zal gebeuren omdat manne 'iets wat niet mag' toch wel spannend vinden!
En trouwens, de dingen die nu verboden worden (zoals bijvoorbeeld inderdaad, géén sigaretten verkopen aan kinderen jonger dan 16), gebeuren nu toch nog steeds?

Ik denk niet dat het echt zal helpen.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 5th February 2008, 14:19
Eline Bruyndonx Eline Bruyndonx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Brasschaat MtH
Posts: 16
Is prostitutie een plaag van deze tijd? Mensenhandel en seksslaven à la Matroesjka's, dat lijkt me een plaag van deze tijd.
Maar seks tegen betaling heeft al altijd bestaan, sinds het Oude Rome. Ik heb niets tegen prostitutie. Tegen vrouwen die richting deze streken worden gelokt en tegen hun wil diensten moeten verlenen, laat ons duidelijk zijn, daar ben ik wel tegen. Wil de overheid en de politie mensenhandel en illegale prostitutie bestrijden dan lijkt een maatregel als het beboeten van mannen die de hoeren opzoeken niet efficiënt.
Wat voor nut heeft het om die mannen, de klanten aan te pakken, ga dan toch naar de bron: de mensenhandelaars, de pooiers die hun meisjes illegaal gaan zoeken in Oost Europese landen en ze dan naar hier halen.
Als ik me goed meen te herinneren is er in A'pen een beleid om illegale prostitutie binnen de perken te houden. De Rosse Buurt is verhuisd en kleiner geworden, politie treed kordater op tegen illegale hoertjes,...
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 13th March 2008, 11:00
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Berlaar
Posts: 96
Ik vind een goede zaak en wil even de tegenstanders van deze maatregel die komen aandraven met allerlei “voordelen” van prostitutie te woord staan. Het kan goed zijn dat prostitutie een uitweg bied voor eenzame mannen en zo voort. Maar ik vraag me af moet men om het even mooi te omschrijven zonden maar gaan legaliseren omdat het vlees te zwak is. Ik denk het niet volgens mij mag een overheid ethische eisen stellen aan zijn burgers. Bij deze hoop ik dan ook dat deze wet erdoor komt. En diegene die vrezen voor een nog ilegaler worden van prostitutie. Bij deze wet mag het uiteraard niet stoppen. Naast de klanten moeten natuurlijk ook de pooiers aangepakt worden en veel harder dan de klanten. Ik denk dat wanneer de politie corruptie in eigen rangen vermijd en zowel pooiers, mensensmokkelaars als klanten aanpakt het fenomeen wel terug te dringen is maar dan zal men echt op alle vlakke tegelijk moeten werken en vermijden dat inspecteurs door rijke smokkelaars en pooiers worden omgekocht. Alleen als onderdeel van al deze maatregelen zal de wet volgens mij dan ook efficiënt kunnen zijn.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 14th March 2008, 12:15
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Kevin ik ga akkoord met u, maar zoals je zegt het vlees is zwak en ik vrees ervoor dat het altijd zwak gaat blijven.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 4th May 2008, 16:03
Hannes De Laet Hannes De Laet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Broechem
Posts: 70
In tegenstelling to vele anderen ben ik wel voor een gedoogbeleid van de prostitutie. Betalen voor seks is onethisch en ik zou het zelf ook nooit doen maar naar mij mening houden ze veel criminaliteit van de baan.
Er lopen vrij zieke mensen rond, die als ze hun zaakje niet bij de hoeren gaan kunnen regelen het misschien wel doen bij een toevallige voorbijganger.

waarom zou prostitutie gelegaliseerd moeten worden:
- Prostitutie is het oudste beroep ter wereld, we moeten respect hebben voor het verleden :mrgreen:
.- alleenstaanden, weduwen(aars), gescheiden personen,... kunnen op die manier ook aan hun trekken komen
- het vermindert de kans op verkrachtingen (gefrustreerde trekkers kunnen langs een 'hoer' gaan ipv iemand op straat aan te randen


Wat wel moet gebeuren is een einde maken aan de uitbuiting, de illegaliteit, de minderjarigen, drugs en junkies die het voor een eurocentje doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.