actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th September 2009, 16:59
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Vandenbroucke terug naar unief

Frank Vandenbroucke (SP.A) blaast universitaire carrière nieuw leven in


BRUSSEL - Gewezen SP.A-minister Vandenbroucke gaat lesgeven aan de Universiteit Antwerpen. 'Maar ik stap niet uit de politiek', klinkt het.



Nu hij niet langer minister is, lijkt Frank Vandenbroucke zijn academische carrière nieuw leven in te willen blazen. Tussen 1996 en 1999 doctoreerde hij aan de universiteit van Oxford over sociale rechtvaardigheid. Na zijn terugkeer naar ons land bood de faculteit sociale wetenschappen de KU Leuven hem een lesopdracht aan en werd Vandenbroucke er deeltijds hoogleraar.

De SP.A-politicus beperkt zich evenwel niet langer tot de KU Leuven, maar gaat ook aan de Universiteit Antwerpen lesgeven. 'Formeel is nog niet alles rond, maar de afspraken zijn gemaakt', bevestigt Vandenbroucke. 'Ik ga in de opleiding sociaal-economische wetenschappen het keuzevak sociale economie geven.'

De gewezen minister van Onderwijs heeft er duidelijk zin in. 'Het is een zeer boeiend vak', klinkt het. Aan de Universiteit Antwerpen zijn ze al even tevreden over hun nieuwe aanwinst. 'Ik ben zeer opgetogen dat Frank heeft toegezegd om ook bij ons les te geven', benadrukt vicerector Bea Cantillon. 'En ik denk dat de studenten nog meer verheugd zullen zijn.'

Dat Vandenbroucke meer tijd in zijn academische carrière wil steken, betekent naar eigen zeggen niet dat hij zijn politieke activiteiten gaat afbouwen. 'Het is een opdracht van drie uur per week in het eerste semester en dat kan ik er gerust bijnemen. In het tweede semester geef ik opnieuw een vak aan de KU Leuven', luidt het. 'Maar dat betekent zeker niet dat ik uit de politiek stap', aldus het Vlaams parlementslid.

Toch lijkt Vandenbroucke zijn academische carrière nog een paar versnellingen hoger te willen schakelen. Naar verluidt polste hij de voorbije maanden bij de Leuvense universiteit wat de mogelijkheden waren om voltijds hoogleraar te worden.

Bovendien had hij ook een gesprek met de Gentse rector Paul Van Cauwenberge. 'Na zijn ministerschap hebben we een vrij gesprek gehad en een aantal zaken overlopen', aldus Van Cauwenberge, die niet wil ingaan op de precieze inhoud van hun gesprek. 'Dat is iets tussen Vandenbroucke en mezelf. Maar het ging niet over een bestuursfunctie.' Sinds dat gesprek heeft Van Cauwenberge geen contact meer gehad met de SP.A-politicus. Die laatste ontkent met klem dat hij actief zou worden aan de UGent of dat hij daarover gesprekken heeft gevoerd.


DS, 17-09-2009 (Steeven Samyn)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.