actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2016, 13:53
ColinW*uters ColinW*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 51
Drie doden in drie dagen op Great Barrier Reef

Een zestigjarige Brit is vrijdag overleden tijdens het duiken op de Great Barrier Reef. Hij is daarmee de derde persoon die er het leven laat op drie dagen tijd.

De zestigjarige man werd dood teruggevonden zonder ademhalingsapparaat tijdens een tandem duikoefening. Een verpleegster probeerde de man tevergeefs te reanimeren. Ook een dokter werd overgevlogen om de man te redden, maar alle hulp kwam te laat. Het incident speelde zich af zo’n 100 kilometer van Cairns.

Ook voor een Frans koppel dat woensdag ging snorkelen op de Great Barrier Reef liep het fataal af. Jacques Goron (76) en Danielle Franck (74) kregen gelijktijdig een hartaanval onder water. Beiden hadden reeds bestaande medische aandoeningen, maar toch werd er gespeculeerd dat er mogelijk zeer giftige kwallen aanwezig waren in het gebied. De Irukandji kwal zou zo groot zijn als een vingernagel.

‘Het is zeer waarschijnlijk dat ze door de Irukandji gestoken zijn,’ zegt cardioloog Dr. Walker aan ABC News. ‘Kijk naar de feiten en de probabiliteit. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een koppel slechts luttele minuten van elkaar het leven laat. Ook niet als ze medische aandoeningen hebben.’

De organisatie achter de snorkeltoer benadrukt echter dat het gebied al lange tijd geen kwallen gezien heeft, en dat die link onmogelijk gelegd kan worden. ‘Een ongelukkige tragedie, maar de kwallen hebben hier niets mee te maken.’

19/11/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161118_02578431

Eigen mening:
Ik vind het zeer verontrustend dat er op zo'n korte tijd 3 mensen zijn overleden tijdens het snorkelen in het Great Barrier Reef. De duikers die waren overleden zijn ook wel van respectievelijke leeftijd en uit eigen ervaring weet ik dat je tijdens het duiken niet erg veel zuurstof binnen krijgt, maar toch moet het zeer sterk toeval zijn dat die overlijdens zo kort op elkaar volgden. Volgens mij is er zoals in het artikel staat een andere oorzaak voor deze overlijdens. Ik vind dat ze het gebied goed moeten onderzoeken en mensen of duikers moeten waarschuwen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.