actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2016, 09:33
Glenn.C*uppens Glenn.C*uppens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 27
Drager ebola hoeft niet per se ziek te worden

Mensen kunnen ebola oplopen zonder er ziek van te worden, blijkt uit een nieuwe studie. Of zij het virus ongemerkt op anderen overdragen, is onduidelijk.
Ebola is in 70 tot zelfs 90 procent van de gevallen dodelijk, maar in een dorp in Sierra Leone lopen twaalf mensen rond die besmet raakten met het ebolavirus zonder dat ze daar iets van merkten. Dat schrijven onderzoekers van de Amerikaanse Stanford Universiteit deze week in PLOS Neglected Tropical Diseases.
Er waren al vermoedens dat sommigen tijdens de recente ebola-epidemie het virus opliepen zonder ziek te worden, maar hard bewijs ontbrak. De onderzoekers deden hun ontdekking in Suduku, een dorp met ongeveer 900 inwoners dat eind 2014 getroffen werd door ebola. Er werden destijds 34 gevallen van ebola gerapporteerd, nog eens 194 dorpelingen moesten in quarantaine. Medisch antropoloog Eugene Richardson en collega's vroegen die laatsten of zij symptomen zoals koorts of diarree hadden gehad en namen bloed af.

Bron : http://www.demorgen.be/wetenschap/d...orden-bb0b8d3a/

Eigen mening : Dit artikel vind ik echt verontrustend. Iedereen weet dat ebola een nare ziekte is. Dat men dit nu ook kan krijgen zonder dat men dit weet is gevaarlijk. Het kan dus zomaar zijn dat een toerist de ziekte meeneemt naar Europa en zo het virus verspreid. Een beetje een akelig gedacht. Ik hoop dat het nooit zo ver komt. De reden waarom ik dit artikel post is met voorbedachte raden. Ik vind dat iedereen dit wel moet weten. Zo kan men voorzorgen nemen als men eventueel op vakantie trekt naar de gebieden waar ze kampen met dit virus.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.