actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2014, 13:10
M*rijne.Vluymans M*rijne.Vluymans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vremde
Posts: 50
Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding

Politie op zoek naar dader vluchtmisdrijf na moedwillige aanrijding

Een Vlaams gezin uit Stekene is zaterdagavond gewond geraakt toen hun wagen op de E34 moedwillig van de weg werd gereden door een BMW-chauffeur. De moeder (36) en de jongste dochter (2) werden uit de wagen geslingerd en raakten gewond. De politie is op zoek naar de dader, die vluchtmisdrijf pleegde. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

De aanrijder was omstreeks 19 uur bij het gezin komen bumperkleven, sneed hen de pas af en reed nadien gewoon door terwijl de gezinswagen crashte. De vader van het gezin doet het verhaal in Het Laatste Nieuws: "Terwijl ik een vrachtwagen voorbijstak, ging het voor de dikke BMW achter ons klaarblijkelijk niet snel genoeg. Hij plakte tegen de achterkant van onze gezinswagen. Toen ik naar het rechtse rijvak ging, stak hij ons voorbij en reed hij ons aan. Met het achterste van zijn wagen tikte hij onze snuit aan."

De wagen, een 25 jaar oude Nissan Sunny, schoof van de weg, en de moeder en het jongste kind van twee werden uit de wagen geslingerd.

Klaplong
De moeder, en twee dochters van twee en zeven lagen gisteren nog op intensieve zorgen. De moeder heeft een klaplong en drie gebroken ribben. De peuter een stevige hersenschudding en een gekneusde long. Haar oudere zus brak haar dijbeen. Het zoontje (5) van het gezin zat niet in de wagen.

Een vrachtwagenchauffeur zag naar verluidt alles gebeuren. Volgens het parket was er wat betreft de gezinswagen alvast geen overdreven snelheid of alcoholintoxicatie in het spel. Het gaat nu op zoek naar de bestuurder van de BMW, die vluchtmisdrijf pleegde.

Gevonden op: De Morgen
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...anrijding.dhtml

Commentaar:
Als ik zo'n artikel lees, word ik niet goed. De agressie of het ongeduld in het verkeer is bij sommigen onder ons zeer groot. Ik begrijp niet dat je als bestuurder zo opgejaagd kan zijn dat je een gezin of een andere auto gewoonweg van de baan rijdt. Deze onbekende chauffeur kan duidelijk zijn manoeuvres niet inschatten of misschien kan hij gewoon niet deftig rijden.

Bovendien heeft deze chauffeur vluchtmisdrijf gepleegd. Vluchtmisdrijf is één van de lafste dingen die je kan doen in het verkeer, vind ik. Het geeft een onverschillige houding tegenover de slachtoffers. Voor hetzelfde geld waren alle inzittenden van de Nissan gewond, maar de dader rijdt gewoon weg zonder hen hulp te bieden of de hulpdiensten te verwittigen. Zo'n dingen kunnen niet!

Ik hoop dat de chauffeur snel gevat wordt of dat hij zichzelf komt aangeven, want zijn straf wordt enkel erger als hij blijft zwijgen. Ook hoop ik dat de mensen na zo'n incidenten eindelijk beginnen inzien dat je steeds rustig moet blijven in het verkeer, het haalt echt niets uit om je op te boeien over de files of de trage(re) chauffeurs voor je, maar "wees een heer in het verkeer".
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.