actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2010, 12:36
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Veertig I Love Technofans onder invloed achter het stuur

GENT - De federale wegpolitie Oost-Vlaanderen onderschepte veertig autobestuurders die onder invloed van alcohol of drugs van of naar de feesteditie van I Love Techno in Flanders Expo reden. De wegpolitie controleerde tussen zaterdagavond 23 uur en 7 uur zondagochtend.
De 48 leden van de wegpolitie voerden 503 ademtesten uit, waarbij drie bestuurders zoveel gedronken hadden dat ze hun rijbewijs onmiddellijk voor vijftien dagen verloren. 36 andere bestuurders kregen een rijverbod van twaalf uur en zes anderen een verbod tot sturen voor zes uur.

De speekseltesten verraadden dat vier personen drugs gebruikten voordat ze achter het stuur plaatsnamen. Het parket trok hun rijbewijzen dan ook voor vijftien dagen in. Overigens werden 27 personen aan de speekseltesten onderworpen, zij vertoonden lichamelijke tekens van drugs achter het stuur.

Verder werden acht pv's opgesteld voor drugsbezit. Eén iemand werd gerechtelijk gearresteerd en een voertuig is in beslag genomen. De politie nam onder meer 52 gram cocaďne, 30 gram marihuana en twee lsd-strips in beslag. Eén iemand had een verboden wapen zak.

bron: destandaard.be

In een ander artikel op de site van De Standaard (35.000 bezoekers op I Love Techno: http://www.destandaard.be/artikel/d...DMF20101114_002 ) staat dat er 35 000 bezoekers waren, waarvan 20 000 Belgen.
Wat is de bedoeling van het openbaar maken van de resultaten van het verslag van de wegpolitie? Dat hun actie nut heeft gehad? Of wil men weer het stereotiep beeld van de I love Techno-bezoeker bevestigen?
Ik vind dat je als chauffeur je verantwoordelijkheid moet nemen. Je drinkt geen alcoholische dranken, gebruikt geen drugs, vertrekt op tijd(vermoeidheid), ...
Ik ben er me van bewust dat zeker niet iedereen zo redeneert. In mijn ogen is het onverantwoord als je je in het verkeer begeeft wanneer je toch onder invloed bent. Je zit niet enkel je eigen leven op het spel maar ook dat van anderen.
Maar ik vind het wel weer ongelooflijk typisch dat dit gekoppeld wordt aan zo'n evenement. Op die momenten zijn er op die bepaalde plaatsen waar controles uitgevoerd worden gewoon meer mensen op de baan. Maar personen die onder invloed achter het stuur durven kruipen vind je in eender wel milieu en in eender welke leeftijdsklasse.

Mij lijkt het beter om aandacht te besteden aan dit onverantwoord gedrag in het algemeen.
Daarnaast kan je ook in het andere artikel lezen dat er steeds meer mensen de trein nemen. Dit vind ik een positieve evolutie.
Maar toch wordt dit weer negatief verwoord: "'Door het slechte weer bleven heel wat bezoekers in het station hangen, wat tot twee keer voor een lichte chaos zorgde. Ruim zestig mensen werden onderschept met gebruikershoeveelheden drugs. Eén agressieveling werd opgepakt en vijf feestvierders naar het ziekenhuis gebracht,' aldus de spoorwegpolitie."
Als je weet dat men het aantal treinreizigers op 20 000 geschat wordt. Dan gaat het hier toch echt wel over een kleine minderheid die zich niet aan de regels houdt. En deze minderheid is tenminste zo slim om niet achter het stuur te kruipen.

Laatst aangepast door Sanne.Cocx : 14th November 2010 om 14:22.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2010, 20:19
Olivier Van Cant Olivier Van Cant is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Kessel
Posts: 4
Ik ben het daar volledig mee eens.
Er zullen bij dat soort evenementen altijd wel problemen voorkomen door geweld, chaos en door drugs,waaronder alcohol. Er waren 35000 bezoekers, alles was uitverkocht en iedereen had weer een fantastische avond. Er zullen inderdaad altijd wel gevallen voorkomen van mensen die onder invloed achter het stuur kruipen. Misschien moeten de organisatoren eens extra afspraken maken en verder een veilige tocht promoten via campagnes in samenwerking met NMBS en de lijn. Er zijn al pendeldiensten voorzien dus daar treft de organisatie geen schuld. Al bij al vind ik dat de overheidsdiensten niet moeten klagen en alles nog vrij vlot verloopt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.