actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2010, 16:26
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
Léonard support voor Malinwa

MECHELEN - Aartsbisschop André Léonard woonde gisteravond de voetbalwedstrijd KV Mechelen-Zulte-Waregem bij. Als kersvers Mechelaar - Léonard woont in het aartsbisschoppelijk paleis in Mechelen - droeg hij ook een rood-gele sjaal.

Hoewel de wedstrijd pas om halfnegen gisteravond werd afgetrapt, arriveerde Léonard al om kwart voor zes in het Mechelse Argosstadion. Hij was opgehaald door KV Mechelen-voorzitter Johan Timmermans voor een etentje in de loges.

'Het was eigenlijk de deken die mij uitnodigde voor deze wedstrijd. Een deken die al jaren supporter is van KV Mechelen. Al sedert onze eerste ontmoeting lag het vast dat ik dit seizoen minstens één wedstrijd van Malinwa zou bijwonen', vertelde de aartsbisschop gisteravond.

'Het is nog maar de derde keer dat ik een voetbalwedstrijd live ga bekijken. Mijn eerste wedstrijd er één van Juventus. Nadien ben ik eens naar Standard gaan kijken en nu is het dus KV Mechelen. De sfeer is hier geweldig. Dit is geen gewone voetbalmatch, maar een echt volksfeest.'

Heel wat supporters hadden eerder deze week hun ongenoegen over de komst van Léonard te kennen gegeven op websites en fora. Uitspraken van de aartsbisschop over pedofiele priesters waren immers bij veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten. 'Ik begrijp de reactie van die voetbalsupporters niet. Voetbal is een feest. Bovendien zijn in het verleden een aantal uitspraken van mij verkeerd begrepen en verkeerd weergegeven. Ik ben hier ook niet om publiciteit te maken. Ik ben hier gewoon om net als alle anderen een leuke avond te beleven.'

Heel even verscheen er een spandoek met de tekst Léonard salopard, maar dat verdween na nauwelijks een minuut.

Warm ingeduffeld met een Franse pet op en een sjaal van KV Mechelen zat Léonard in de hoofdtribune naast voorzitter Johan Timmermans. 'Een pronostiekje? 2-0 voor KV Mechelen. Ik volgde het voetbalnieuws niet in de kranten, maar daar zal vanaf nu wel verandering in komen.

Bron : hetnieuwsblad.be 29/11/2010

Eigen mening : Goed bezig Léonard!
Malinwa forever
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.