actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2010, 00:53
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Vierde slachtoffer Wemmel uit levensgevaar

Vierde slachtoffer Wemmel buiten levensgevaar

17/11 De 22-jarige Ebrue, het vierde slachtoffer van de gewelddadige homejacking in Wemmel, verkeert niet meer in levensgevaar. Dat heeft het Brusselse parket woensdag laten weten.


Het meisje, de verloofde van de 25-jarige Nicolas De Vleeschouwer die samen met zijn ouders vermoord werd, raakte bij de feiten zwaargewond door een kogel in het hoofd. Haar toestand heeft zich intussen gestabiliseerd, aldus het parket. Dat weigert verder elke commentaar over de huiszoeking die woensdag in de woning van de slachtoffers plaatsvond.

Het nieuws van die huiszoeking raakte bekend via verschillende televisiezenders, maar parketwoordvoerder Jean-Marc Meilleur wenste in het belang van het onderzoek geen verklaringen over het dossier af te leggen.

De parketwoordvoerder kon wel bevestigen dat de uitleveringsprocedure van de man, die in Luxemburg werd opgepakt, loopt en dat er zeer waarschijnlijk een ploeg speurders naar het Groot Hertogdom zal reizen om de 25-jarige man in tussentijd te ondervragen.

De twintiger werd opgepakt aan het stuur van één van de wagens die zondagavond in Wemmel werd gestolen. De politie vond hem terug dankzij de gsp-tracker die in de wagen verstopt zat.

De drie dodelijke slachtoffers, advocaat Michel De Vleeschouwer, zijn echtgenote Françoise Grumbers en hun zoon Nicolas, worden zaterdag begraven op het kerkhof van Wemmel.

( gazet van antwerpen)

mening

Normaal post ik niet zo'n soort artikels, maar ik wil dit eigenlijk toch even aankaarten. Ik ben eigenlijk echt blij dat het vierde slachtoffer niet meer in levensgevaar keert. Komaan waar gaat onze wereld naar toe?!!!!!
Is dit niet erg, voor een auto drie mensen in koelen bloede omver knallen. Sorry, maar voor zulke mensen zou ik de elektrische stoel in Amerika laten importeren naar hier en dat ze daar dan maar is op gaan zitten. Hier wordt ik eigenlijk echt kwaad van. Wanneer ben je eigenlijk nog gerust als je je deur opendoet. Binnenkort durven we gewoon niet meer opendoen terwijl er kindjes nieuwjaar komen zingen!!! Ik zeg het je kan zoveel mooie dingen doen in het leven, maar dat die dingen altijd worden verknald door mensen met geen geweten, geen functie in deze maatschappij, mensen met slechte bedoelingen, ... - dat zullen we er maar bij moeten nemen zeker. Hoe verschikkelijk is het jongens om zo je familie te moeten kwijt spelen.

Ik kan het niet laten om dit dan ook te linken met mijn 2 andere reacties die ik gepost heb. Ik had het over de 'mentaliteit' bij het artikel van Haïti en het 'bouwen aan onze wereld 'bij het artikel over altzheimer. Deze elementen zijn niet zo maar boecht hé, je ziet het, hetgeen dat ik daar over schreef komt nu duidelijk tot zijn recht.

Bij deze homejacking vraag je je toch af waar de mentaliteit van de mens naartoe gaat, of niet? En echt mee helpen bouwen aan onze wereld doen deze mensen ook niet, ze breken gewoon hetgeen we opgebouwd hebben gewoon terug af. Maar aan wat ik mij het meeste erg is dat wij in België veel te laks zijn met onze strafmaatregelen. Ik weet nu al dat - als de daders gepakt worden- ze wel na 40 of dertig jaar weer vrij zijn en dan?

Wat moeten we dan met die mensen? ....gewoon hopeloos
We moeten hier wel eens gaan over nadenken!!!! ....
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.