actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2012, 23:35
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 72
N-VA: 'Asielzoekers die zich misdragen, moeten het land uit'

Asielzoekers die zich misdragen en misdaden begaan, kunnen onmiddellijk het land worden uitgezet. Dat zegt N-VA-Kamerlid Theo Francken. Hij reageert daarmee op de vechtpartij in het open asielcentrum van Arendonk. Daar gingen Tsjetsjenen en Afghanen elkaar met stokken en messen te lijf.

Staatssecretaris voor Migratie Maggie De Block (Open Vld) ging naar Arendonk. Zij zorgde voor extra politieaanwezigheid. Een aantal bewoners werd overgeplaatst. Intussen wordt bekeken welke extra maatregelen nog nodig zijn.

Vorige week zorgde een filmpje van asielzoekers in het centrum van Bierset die wapens toonden al voor ophef.

"De veiligheid van het personeel is prioritair", zegt N-VA-Kamerlid Francken. "Maar mensen overplaatsen naar een ander centrum lost niet altijd iets op. De Conventie van Genève zegt dat mensen die misdaden begaan geen recht hebben op opvang. Voor vechtersbazen die met messen of andere wapens staan zwaaien kan de procedure dus heel snel een 'njet' worden."

"Het kan niet zijn dat mensen hun oorlogen hier komen uitvechten", zegt Francken nog. (Belga/EE)

Bron: knack

Mening:


Het is niet verwonderlijk dat de NVA nu hun stokpaardje bovenhaalt; een streng migratiebeleid. Er wordt wel meer gevochten in asielcentra, maar het was de eerste keer dat het gevecht zo'n grote omvang had. De Tjetjenen zijn van nature vechtersbazen, ze zijn niets anders gewend van in hun thuisland.
Francken heeft een punt als hij zegt dat mensen geen recht op opvang krijgen als ze een misdaad begaan. Maar ik wil hem wel eens een paar dagen zien te overleven in het asielcentrum.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th May 2012, 08:57
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
Ik sluit me eigenlijk volledig aan bij dit artikel.
Wat asielbeleid betreft ben ik van mening dat buitenlanders eventueel wel de kans moeten krijgen om in ons land te blijven, maar dan moeten ze zich wel aanpassen aan onze regels.
Als deze asielzoekers dan in ons land geweld gaan gebruiken, in dit geval tegen elkaar, dan vind ik niet dat zij hier nog opvang moeten krijgen.
Ik ben er ook zeker van dat er ook gevochten wordt in andere centra's, maar ook hier moet ingegrepen worden als er geweld wordt gebruikt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2012, 10:06
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Ik vind dat Theo Francken hier gelijk heeft. Ook Belgen worden gestraft als ze zouden beginnen vechten met stokken en messen. Wij worden dan ook niet gewoon overgeplaatst. Deze asielzoekers hebben een onderdak gekregen en dan vind ik het ook belangrijk dat ze dankbaar zijn voor dit onderdak en niet onderling beginnen vechten,etc... Ik begrijp dat het misschien niet makkelijk is om in zo'n centra te leven, ik heb het zelf nog niet meegemaakt dus ik vind dat er wel rekening mee moet worden gehouden. Wel mag er niet overdreven worden en messen en stokken gebruiken en alles laten escalleren vind ik dan weer wel overdreven. Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Misschien is het beter als deze mensen eerst een waarschuwing krijgen en bij de tweede overtreding het land pas uitvliegen. Wie zijn gat verbrand moet op de blare zitten.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th May 2012, 10:21
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 44
Ik vind ook dat Theo Francken gelijk heeft. Ik ken iemand die in een asielcentrum werkt en die persoon is volop ander werk aan het zoeken omdat hij zich niet meer veilig voelt. Vechtpartijen gebeuren er inderdaad regelmatig, maar als het personeel dan probeert tussen te komen worden ze ook verbaal en soms zelfs fysiek aangevallen. Voor mij zou het heel simpel zijn, die mensen mogen in het asielcentrum verblijven omdat ze nergens anders terecht kunnen, dus moeten ze maar een beetje dankbaarheid tonen.... Als ze dit niet doen en zich dan ook nog eens misdragen door te vechten of zelfs het personeel uit te schelden of aan te vallen, mogen ze van mij onmiddelijk terug gestuurd worden van waar ze komen. Dan zullen ze tenminste beseffen dat ons land nog zo goed is om hen op te vangen en ze hier beter zijn dan waar ze eerst waren. De voorwaarde om hier te blijven is wel dat ze zich gedragen. Als ze zich niet gedragen, zonder pardon het land uit!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 15th May 2012, 13:12
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Ik sluit me aan bij de meerderheid hier. Zij mogen naar mijn mening al dankbaar zijn dat ze hier (tijdelijk) kunnen blijven. Een beetje respect naar elkaar toe is dan zeker wel gewenst.
Anderzijds kan ik me ook inbeelden als je met zoveel verschillende culturen, rassen, godsdiensten en talen samen zit, en communicatie haast onmogelijk is, de stoppen wel eens kunnen doorslaan. Echter, moet en dit zeker niet ongestraft laten voor mij. Zoals eerder aangehaald: wanneer wij zouden vechten worden we ook gestraft. Ik opteer dan ook voor bijvoorbeeld een werkstraf. Zeker geen gevangenis aangezien deze vaak al overbevolkt zijn. Ook is het, voor mensen die (bijna) niets hebben in een gevangenis nog zo slecht niet en kan het dan wel eens verleidelijk zijn om opzettelijke gevechten te beginnen om daar terecht te komen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 15th May 2012, 22:54
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Ik vind het niet meer dan normaal dat asielzoekers zich hier moeten 'gedragen' en dat ze respect moeten tonen, zowel voor onze cultuur als voor andere culturen die ze ontmoeten in de asielcentra. Toch begrijp ik dat - net zoals vele anderen - dat het niet gemakkelijk is om in een vreemd land te leven en om je aan te passen. Daarnaast is het niet altijd gemakkelijk om te verblijven in een asielcentrum. Je leeft er in onzekerheid en de mensen hebben er waarschijnlijk weinig persoonlijke ruimte.
Toch is het nodig dat iedereen zich naar de normen gedraagt en de omgeving niet onveilig maakt voor zijn medemensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.