actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2011, 16:28
valerie.burgers valerie.burgers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: olen
Posts: 33
Tienermeisje pleegt zelfmoord na pesterijen op school

Tienermeisje pleegt zelfmoord na pesterijen op school

Een tienermeisje van zestien dat zich vorige week maandag van het leven beroofde, heeft dat volgens haar familie gedaan omdat ze zwaar gepest werd op school. Haar 14-jarige broer is een antipestgroep op Facebook gestart. Het parket neemt de zaak heel ernstig.

Lisa L. was een leerlinge van de Handelsschool in Sint-Joris Gent. Vorige week pleegde de amper zestienjarige tiener zelfmoord. Haar broer Thibault doet nu een emotionele oproep op Facebook om zulke drama's in de toekomst te vermijden. "Mijn zus is uit het leven gestapt door pesterijen. Help mij ervoor te zorgen dat het voor iemand anders NIET te laat is." Er kwamen al meer dan duizend reacties op deze antipestgroep van Thibault L.

"Mijn bedoeling is om tegen pesterijen in te gaan zodat je beseft hoever het kan leiden, want Lisa is zeker niet de enige en er komen er altijd bij", aldus nog Thibault op Facebook. "KOM OP TEGEN PESTEN! ZEG STOP!", luidt het strijdlustig.

Het parket van Gent voert een onderzoek naar wat er precies gebeurd is die fatale derde oktober, en vooraal ook daarvóór. Ook volgens de ouders van het slachtoffer is het zeker niet uitgesloten dat er een verband bestaat tussen de zelfdoding en de pesterijen op school.

Het pesten werd nooit gemeld bij de politie maar wel aangekaart op school. Het parket onderzoekt nu wie er welke verantwoordelijkheid draagt in deze tragedie. (jv)

Zelfmoordlijn: bel 02/649 95 55 (gratis) of chat via www.zelfmoordlijn.be.


motivering
Ik denk dat dit artikel maatschappelijk relevant is omdat de dag vandaag pesterijen - en zeker binnen het onderwijs, maar ook op het werk - alsmaar erger worden. Het feit dat kinderen zelfs al met de gedachte spelen of effectief zelfmoord plegen laat alleen maar zien dat de pesterijen steeds erger worden. ik vind het een zeer mooi initiatief van haar broer dat hij op zijn manier het pesten wil tegengaan. Meer mensen zouden dit moeten doen en zo zullen ook steeds meer mensen - vooral de pesters - hun ogen opengaan en zien welke gevolgen hun daden kunnen hebben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th October 2011, 11:47
valerie.burgers valerie.burgers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: olen
Posts: 33
Bron
Het Laatste Nieuws
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.