actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2016, 20:42
Emily.t*els Emily.t*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 27
Red face Italiaanse premier Renzi blijft aan tot begroting is goedgekeurd

De Italiaanse premier Matteo Renzi neemt niet onmiddellijk ontslag. President Sergio Mattarella heeft hem vanavond gevraagd om in functie te blijven tot de begroting is goedgekeurd.

Renzi had zijn ontslag bij Mattarella aangeboden, nadat hij een nederlaag had geleden in het door hem gelanceerde referendum over een grondwetsherziening.

De president is echter niet volledig ingegaan op die vraag. Hij heeft Renzi gevraagd om zijn ontslag uit te stellen totdat de begroting van 2017 is goedgekeurd door het parlement. Mogelijk kan die goedkeuring van de begroting later deze week al plaatsvinden.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/i...keurd-bfcacff0/

Mijn mening: Het is misschien een klein artikeltje, maar ik ben blij dat ik hier nog wat nieuws over gevonden heb! Ik zou namelijk graag mijn mening over deze situatie mededelen. Wat ze mij over deze situatie vertelt hebben, is niet al te min. De meeste van mijn vrienden en familie in Italië, zeiden me dat ze nee gingen stemmen op verandering van de grondwet. Spijtig genoeg, kon ik hun daar toen al niet in steunen. Wanneer Italië eindelijk eens wil evolueren, nemen ze de kans niet! Ik snap de nee-stemmers echt niet! Ze vertelde me dat ze de president niet oké vinden en dat ze geen machtiger, kleiner senaat wilden omdat ze zelf willen, blijven, stemmen. "Wel, daar zijn ze al ver met gekomen.." dacht ik. Het is niet omdat Renzi niet de perfecte president is, dat een andere kandidaat het beter had gedaan. Italië leiden is een zeer moeilijke uitdaging. Wanneer je zo jong en onervaren bent als hij toen was en nog steeds is, begrijp ik nog een BEETJE dat Renzi zijn poging mislukt is. Waarom hebben ze hem toen ook gekozen, terwijl ze dit allemaal al wisten? In ieder geval is het laatste dat hij nu moet doen, impulsief zijn. Alle Italiaanse leiders, zijn bij mijn weten al zo impulsief geweest dat het zelfs een "randjes-ondergang" kan betekenen. Net zoals nu. Ik weet nochtans niet zeker of hij effectief zal opstappen. Vele Italiaanse nee-stemmers hebben nee gekozen puur voor Renzi weg te krijgen. Hij heeft al 3 jaar niet gedaan wat hij Italië beloofd had; meer banen en een veel betere economie. Het is rampzalig! Ik hou mijn hart vast voor allerlei dingen die nu staan te gebeuren. Ik ben bang dat de eurozone onder dreiging komt te staan, en er alleen nog maar meer crisis zal plaats vinden. Laat ons allen hopen van niet! Persoonlijk, denk ik dat ze de Italiaanse kiezers meer moeten informeren (vooral de jongeren) over wat er kan gebeuren wanneer ze nee stemmen of ja stemmen. Mij vrienden kennen niets van politiek, en wisten me ook te vertellen dat ze gewoon maar wat deden. Dit is niet de bedoeling... Uiteindelijk, kan men er nu niets meer aan veranderen, maar ik hoop dat Sergio Mattarella tot een goede overeenkomst komt met de andere partijen. Hopelijk blijft deze politieke onzekerheid niet te lang duren, en kan Italië eindelijk eens goede beslissingen maken waardoor het land terug wat stabieler wordt want nu... Zo kan het niet verder. Ik denk zelfs dat, wanneer Renzi echt zal opstappen er nog meer economische onzekerheid komt (zeker in verband met banen enz..) dan er hiervoor al was.

Laatst aangepast door Emily.t*els : 5th December 2016 om 21:35.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2016, 22:54
Emily.t*els Emily.t*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 27
Citaat:
Orgineel gepost door Emily.t*els
De Italiaanse premier Matteo Renzi neemt niet onmiddellijk ontslag. President Sergio Mattarella heeft hem vanavond gevraagd om in functie te blijven tot de begroting is goedgekeurd.

Renzi had zijn ontslag bij Mattarella aangeboden, nadat hij een nederlaag had geleden in het door hem gelanceerde referendum over een grondwetsherziening.

De president is echter niet volledig ingegaan op die vraag. Hij heeft Renzi gevraagd om zijn ontslag uit te stellen totdat de begroting van 2017 is goedgekeurd door het parlement. Mogelijk kan die goedkeuring van de begroting later deze week al plaatsvinden.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/i...keurd-bfcacff0/

Mijn mening: Het is misschien een klein artikeltje, maar ik ben blij dat ik hier nog wat nieuws over gevonden heb! Ik zou namelijk graag mijn mening over deze situatie mededelen. Wat ze mij over deze situatie vertelt hebben, is niet al te min. De meeste van mijn vrienden en familie in Italië, zeiden me dat ze nee gingen stemmen op verandering van de grondwet. Spijtig genoeg, kon ik hun daar toen al niet in steunen. Wanneer Italië eindelijk eens wil evolueren, nemen ze de kans niet! Ik snap de nee-stemmers echt niet! Ze vertelde me dat ze de president en premier niet oké vinden en dat ze geen machtiger, kleiner senaat wilden omdat ze zelf willen, blijven, stemmen. "Wel, daar zijn ze al ver met gekomen.." dacht ik. Het is niet omdat Renzi niet de perfecte premier is, dat een andere kandidaat het beter had gedaan. Italië leiden is een zeer moeilijke uitdaging. Wanneer je zo jong en onervaren bent als hij toen was en nog steeds is, begrijp ik nog een BEETJE dat Renzi zijn poging mislukt is. Waarom hebben ze hem toen ook gekozen, terwijl ze dit allemaal al wisten? In ieder geval is het laatste dat hij nu moet doen, impulsief zijn. Alle Italiaanse leiders, zijn bij mijn weten al zo impulsief geweest dat het zelfs een "randjes-ondergang" kan betekenen. Net zoals nu. Ik weet nochtans niet zeker of hij effectief zal opstappen. Vele Italiaanse nee-stemmers hebben nee gekozen puur voor Renzi weg te krijgen. Hij heeft al 3 jaar niet gedaan wat hij Italië beloofd had; meer banen en een veel betere economie. Het is rampzalig! Ik hou mijn hart vast voor allerlei dingen die nu staan te gebeuren. Ik ben bang dat de eurozone onder dreiging komt te staan, en er alleen nog maar meer crisis zal plaats vinden. Laat ons allen hopen van niet! Persoonlijk, denk ik dat ze de Italiaanse kiezers meer moeten informeren (vooral de jongeren) over wat er kan gebeuren wanneer ze nee stemmen of ja stemmen. Mij vrienden kennen niets van politiek, en wisten me ook te vertellen dat ze gewoon maar wat deden. Dit is niet de bedoeling... Uiteindelijk, kan men er nu niets meer aan veranderen, maar ik hoop dat Sergio Mattarella tot een goede overeenkomst komt met de andere partijen. Hopelijk blijft deze politieke onzekerheid niet te lang duren, en kan Italië eindelijk eens goede beslissingen maken waardoor het land terug wat stabieler wordt want nu... Zo kan het niet verder. Ik denk zelfs dat, wanneer Renzi echt zal opstappen er nog meer economische onzekerheid komt (zeker in verband met banen enz..) dan er hiervoor al was.



Ik bedoelde premier i.p.v. president. Dit wou ik nog even melden. Ik heb het aangepast in de tekst die hierboven te vinden is. Te snel zijn is nooit goed hé.

Laatst aangepast door Emily.t*els : 7th December 2016 om 22:59.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.