actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st February 2011, 11:15
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Onkelinx wil 100 militairen op de Brusselse metro

PS-minister Laurette Onkelinx wil 100 militairen inzetten om de veiligheid op de Brusselse metro te verzekeren. Ze heeft aan minister van defensie Pieter De Crem (CD&V) gevraagd wanneer die manschappen kunnen inspringen. De ministerraad bespreekt de vraag vrijdag.
"Ik heb aan Pieter De Crem gevraagd te bestuderen wanneer de militairen kunnen bijspringen in de stations, om de veiligheidsagenten te helpen", zei Onkelinx zondag tijdens het programma 'L’Invité' op RTL-TVI. Eerder werd al gesuggereerd om privébewakers in te zetten om de veiligheid bij de MIVB te verhogen. De veiligheid op de Brusselse metro is een veelbesproken item sinds de staking bij de maatschappij in reactie op het handgemeen tussen een metrobestuurder en een passagier.
De MIVB vindt de inzet van gedemilitariseerde militairen een goed idee. Maar binnen het leger is er weinig enthousiasme. "Wij zijn in de eerste plaats militairen. Je wordt niet zomaar veiligheidsagent bij de MIVB. Dat vraagt vorming en opleiding en dat moet op vrijwillige basis gebeuren", zegt Patrick Descy van de overheidsvakbond ACOD. Descy wijst er verder op dat de honderd militairen voor de ambassades er nog altijd niet zijn.
Bron: GvA 21/02/11
Eigen mening: Toen het Vlaams Belang voorstelde om de politie van de probleemzones in Brussel bij te staan met militairen werd het idee spottend weggelachen. Het idee was te radicaal. Te rechts. Nu stelt de linkse P.S. bijna hetzelfde voor. Enerzijds vraag ik me af hoe dit voorstel ontvangen zal worden. Anderzijds wijst dit op een erg verregaande vervaging van begrippen zoals links en rechts ( op politiek vlak). Is het nog wel mogelijk om politieke partijen zo eng te definiëren?
Over het onderwerp zelf vraag ik me af op de aanwezigheid van militairen de probleemjongeren wel zal ontmoedigen. Zij hebben dezelfde beperkingen als de agenten maar missen de juiste opleiding, waardoor hun optreden als een rode lap op een stier zou kunnen werken. Zolang justitie het werk van de agenten niet kan volgen zal er bitter weinig veranderen, tenzij de P.S. van België een politiestaat wil maken waarin de militairen met geweld mogen optreden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.