actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2010, 22:25
Kimberly.Bossaerts Kimberly.Bossaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 13
Fritzl wou zijn dochter en incestkinderen in zuur oplossen

Josef Fritzl wou zijn dochter Elisabeth en zijn incestkinderen vermoorden en de lijken laten oplossen in een bad vol zuur in de horrorkelder. Fritzl was zijn 'dubbelleven' beu en wou naar eigen zeggen een rustige oude dag slijten met zijn vrouw en kinderen die van de keldergruwel niks afwisten. Het 'incestmonster' vertelde dit aan Patrick Jakob, een jongeman van 19 die samen met Fritzl een cel deelde in de gevangenis Sankt Pölten.


Fritzl wou in de gruwelkelder waar hij zijn dochter drieduizend keer verkrachtte ook moorden. "Hij vertelde me dat hij maar twee mogelijkheden had. Ofwel zou hij zijn 'incestfamilie' laten gaan met het risico dat hij voor de rechter zou verschijnen ofwel zou hij ze allemaal het zwijgen opleggen door ze te vermoorden", aldus Jakob die drie maanden met Fritzl in de cel zat.

"Oplossen in bad vol zuur"
Het gruwelverhaal Fritzl is genoegzaam bekend. De man uit Amstetten hield 24 jaar lang zijn dochter Elisabeth opgesloten in de kelder van zijn huis. Hij verkrachtte haar meer dan drieduizend keer en verwekte zeven kinderen bij haar waarvan er een stierf. "Fritzl wou na al die jaren zijn Elisabeth en haar "kelderkinderen' vermoorden. Hij had genoeg van zijn dubbelleven boven en in de kelder van zijn huis. Hij wou een rustige oude dag slijten", vertelt Jakob. "Hij had een plan uitgewerkt. Hij ging Elisabeth en haar kinderen ombrengen en ze laten verdwijnen in een bad vol zuur. Zo zou hij geen sporen achterlaten. Hij had alles al in detail gepland", aldus Jakob die er niet aan twijfelt dat Fritzl zijn plan ook daadwerkelijk uitgevoerd zou hebben.

"Man met twee gezichten"
De jongeman was bang van het incestmonster. "Toen ik zag wie mijn celgenoot werd, kreeg ik echt wel schrik." En toch probeerde Fritzl een soort vaderfiguur te zijn voor de jonge gedetineerde. "Maar ik merkte al vlug dat Fritzl twee gezichten had. Hij kon aardig zijn maar ook opvliegend. Als hij om 17 uur niet naar het journaal kon kijken dan werd hij razend."

Macabere fanmail
Jakob vindt het schokkend dat Fritzl op zoveel steun kan rekenen. "Hij kreeg massa's fanmail. Vrouwen stuurden hem foto's. Soms zaten er ook schokkende foto's bij zoals van een vrouw die gemaskerd naast een man lag en lachte, dat was macaber. Het was alsof ze hem respecteerden als een soort van 'chef-monster'". Toen hij zijn straf uitgezeten had, raapte de student elektromechanica zijn spullen rap samen. "We hebben geen afscheid genomen en ik hoop dat we elkaar nooit meer ontmoeten", besluit Jakob. (vsv)

Bron: het laatste nieuws :http://www.hln.be/hln/nl/2522/Inces...-oplossen.dhtml

Eigen mening:
Ik vind het nog steeds verschrikkellijk wat deze man heeft gedaan en nog vreemder is dat zijn eigen vrouw hier nooit iets van heeft gemerkt. Dit artikel bewijst nog maar eens wat voor een koelbloedig persoon Fritzl werkelijk is. Hierbij vind ik het dus zeer opmerkelijk dat er echt mensen zijn die hem hierin 'steunen' door fanmail naar hem de sturen in de cel, dit moedigt mensen toch gewoon nog meer aan om ook foute dingen te doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2010, 13:45
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 47
Het is gewoon ranzig dat sommige vrouwen brieven naar hem sturen alsof hij een of andere god is die zij aanbidden. Bij die dames zit er toch iets goed los hoor. Ze mogen ze van mijn part ook eens opsluiten in zo’n kelder, maar waarschijnlijk kicken die vrouwen daar juist op. Gortig gewoon!
Ik stel mij ook vragen bij de rol van zijn vrouw. Als je man al eens veroordeeld is geweest voor het verkrachten van een vrouw en vervolgens nog eens een poging waagt om een andere vrouw te verkrachten, blijft je dan bij zulk iemand?
Daarbij verwijt Elisabeth haar moeder nu ook dat zij te weinig had gedaan om de verkrachting door Fritzl te stoppen toen zij nog niet opgesloten was.
En is het normaal dat een verkrachter zomaar drie kinderen kan adopteren die te vondeling voor zijn huisdeur zijn gelegd. Niemand die zich daar vragen bij stelt?
Wat ik raar vind is dat Fritzl een celgenoot had. Ik zou denken dat iemand zoals hem zo ver mogelijk van de andere gevangenen wordt gehouden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th November 2010, 15:39
VanGenechten.Steven VanGenechten.Steven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 29
Dit bewijst nogmaals wat voor monster hij is.
Hij wil een rustige, normale oude dag slijten en dat wil hij dan bereiken door zijn bloedeigen dochter te vermoorden en op te lossen in zuur.
Wat gaat er toch om in die man zijn gedachten??
Ik vind het schokkend dat de man dan nog fanmail krijgt ook, dit bewijst dat er nog zulke personen rondlopen in deze wereld.
Dan stel ik me de vraag: hoeveel mensen zouden op dit moment hetzelfde meemaken? Mensen die dezelfde groewel moeten doorstaan als Elisabeth.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th November 2010, 20:21
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 94
Incestmonster Fritzl

Ik begrijp niet wat er zich allemaal in het hoofd van zulke mensen afspeelt. Het is heel duidelijk dat die man ziek is! Wie doet zijn eigen dochter zulke gruwelijkheden aan? Het is ook duidelijk dat hij tot het uiterste wou gaan om dit alles verborgen te houden. Hoe kan je met de gedachte rondlopen om je eigen kinderen te vermoorden? Je zou toch denken dat mensen die kinderen hebben willen proberen om zo goed mogelijk voor hen te zorgen en hen een warme thuis willen geven. Maar blijkbaar zijn bepaalde mensen in staat om de meest gruwelijke dingen te doen en er in slagen om iedereen te laten geloven dat ze de vriendelijkheid zelve zijn. En dat vind ik nu juist zo'n verontrustende gedachte.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 14th November 2010, 15:39
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Die man is ziek, zoveel is duidelijk. Wat hij gedaan heeft is verschrikkelijk. Daar zijn gewoon geen woorden voor.
Wat hij gedaan heeft is al gruwelijk genoeg zonder deze plannen.

Maar wie zegt dat hij dit effectief van plan was? Misschien wil zijn celgenoot graag even in de belangstelling staan.

Dat er mensen rondlopen die zo'n monster "vereren", zou mij niet verrassen. Zieke mensen genoeg op de wereld.
Maar ook de gegevens over de fanmail in dit artikel zijn uitspraken van zijn celgenoot.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.