actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd April 2012, 19:06
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
Koop een huis, krijg er een auto bij

Koop een huis, krijg er een auto bij

Een Deens immobiliënkantoor hoopt nieuwe klanten te lokken met een opmerkelijke actie. Wie voor 1 mei een huis koopt, krijgt er een stadsauto bij. Het gaat al maandenlang slecht met de huizenmarkt in Denemarken.
Het aanbod is geldig voor de huizen van een nieuwe verkaveling in een vooraanstaande wijk in het noorden van Kopenhagen. Dorte Andersen, de marketingdirectrice van het immobiliënkantoor, verklaarde dinsdag aan het Franse persagentschap AFP dat ze met moeite kopers vinden voor de huizen in de wijk.

De auto die wordt aangeboden heeft een waarde van ongeveer 100.000 kronen (13.500 euro) en wordt cadeau gegeven bij een woning van minstens 2,5 miljoen, verklaart Andersen.

Door de hoge taksen staat een wagen op de tweede plaats in de uitgaven van een gezin, na de woning. Volgens Andersen worden gezinnen met kinderen die Kopenhagen willen verlaten en naar een buitenwijk willen verhuizen, vaak afgeschrikt door de onvermijdelijke extra kosten van een auto.

Rasmus Kjeldahl, directeur van een consumentenorganisatie, bekritiseert de actie in de regionale krant Frederiksborg Amts Avis. 'Als we de mensen echt een kostenverlaging willen aanbieden, zouden we beter de prijzen van de huizen laten zakken, zeker omdat de banken tegenwoordig zo weinig leningen toekennen.'

Bron: De Standaard dinsdag 03 april 2012, 16u04
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120403_141

Eigen mening:
Dit artikel sprak mij meteen aan door de opvallende titel "Koop een huis, krijg er een auto bij". En deze actie klopt ook degelijk, maar hij gaat enkel op voor nieuwbouwwoningen van minstens 2,5miljoen euro in een wijk in Denemarken. Volgens mij gaat deze actie wel helpen om meer woningen te verkopen, aangezien iedereen wel een auto (extra) kan gebruiken. Langs de andere kant is het bizar dat het hier om een nieuwe wijk gaat. Als de huizen niet verkopen, had men ze misschien beter nooit gebouwd. Misschien had men minder dure woningen moeten bouwen of misschien zou men, zoals Rasmus Kjeldahl zegt, beter gewoon de woningprijzen laten zakken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th April 2012, 10:09
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Het is inderdaad een opmerkelijke actie!

Zelf nog nooit van gehoord, maar best bizar. Voor bepaalde gezinnen zou een mooie auto handig zijn om er als extra bij te krijgen. Als deze gezinnen effectief op zoek zijn naar een 'nieuwe' woning. Maar het artikel vermeldt voor huizen van minstens 2.5 miljoen euro, dat is toch véél geld voor een huis.

Ze kunnen beter minder nieuwe woningen bouwen en zo ervoor zorgen dat de bestaande huizen opgeknapt worden tegen een lagere prijs.
Uiteindelijk vind ik dergelijke acties wel ridicuul! Waar gaat het uiteindelijk eindigen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th April 2012, 12:59
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 89
Een logisch gevolg van een slechtgaande huizenmarkt. Persoonlijk vind ik dit nu wel niet de beste stunt om de prijs van de huizen toch naar waarde te houden. Onze aardbol wordt steeds meer en meer bevolkt waardoor er steeds minder open ruimte overblijft. Wanneer immobiliënkantoren dan nog acties gaan voeren om toch maar een huis te bouwen vind ik het helemaal te gek voor woorden. Wanneer iemand een huis wil bouwen, zal hij zelf wel opzoek gaan naar de ideale plaats. Ik stel voor om die auto cadeau te doen aan personen die een huis renoveren in plaats van de aardbol nog wat voller te bouwen. Al zou ik zelf niet opgezet zijn met een extra wagen en de bijhorende kosten.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th April 2012, 12:24
guus.wuyts@hotmail.com guus.wuyts@hotmail.com is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lichtaart
Posts: 54
Ik ga hierin volledig akkoord met Stef. Iedereen weet dat het een feit is, die opwarming van de aarde. Nu wil men mensen nog belonen om huizen bij te bouwen door er nog een auto bij bovenop te doen. Niet alleen wordt onze aardbol maar meer en meer bebouwd en ziet men de vegetatie met zienderogen verminderen. Maar daar bovenop komt dan nog eens dat er weer meer en meer CO² uitstoot bijkomt. Dus meer uitstoot maar minder middelen (bomen) om de uitstoot te verwerken. Waar zit toch de logica en de onwetendheid van sommige mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.