actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2010, 11:51
Tanita.Nuyts Tanita.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 24
Politie vindt dode pony en verwaarloosde dieren in Neerpelt

De politie heeft dinsdag elf verwaarloosde dieren weggehaald bij een koppel in de Torenstraat in Neerpelt. Eén pony was ondertussen al gestorven, de andere dieren waren sterk ondervoed en ernstig ziek. De politie van Neerpelt spreekt van "ernstige dierenverwaarlozing".
"Het gaat om twee nog levende pony's, twee geiten, een zestal kippen en een ezel", vertelt Rudi Oyen van het Vogel- en Zoogdierenopvangcentrum in Heusden-Zolder. "De toestand van de geiten viel nog mee. De kippen hadden aangekoekte uitwerpselen op de poten. Door de ammoniak riskeerden de tenen te verbranden."
"Kale vlakte"
"De ezel was er veel erger aan toe", gaat Oyen verder. "We troffen hem aan op een kale vlakte van 20 meter op 20. Er was geen sprietje gras te bespeuren en er waren zelfs geen restanten van hooi of voeding meer te vinden. Hij had ook uitgegroeide hoeven. Bovendien was er geen enkele vorm van beschutting: geen boom, geen haag, niets. De aankomende winterprik zou nefast geweest zijn voor het dier."
"De twee nog levende pony's tot slot verkeerden in de erbarmelijkste toestand. De kleinste woog geen 80 kilogram meer. We konden hem gemakkelijk over het hek tillen, niet normaal. Ook de grotere was heel mager en had het schruft."
De FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu nam de dieren in beslag. "Binnen de tien dagen verwachten we een uitspraak over hun bestemming", besluit Oyen.
De inval vond plaats nadat de politie verschillende meldingen had ontvangen over dierenverwaarlozing. De acht beesten werden naar het dierenopvangcentrum in Heusden-Zolder gebracht. De politie heeft een proces-verbaal opgesteld tegen de eigenaars.

Mening :
Dat mensen zo tegen dieren kunnen doen kan ik niet vatten. Als je dieren houdt doe dan op zijn minst de moeite om er fatsoenlijk voor te zorgen. Dieren hebben ook het recht om een zo aangenaam mogelijk leven te lijden. Gelukkig zijn deze dieren op tijd ontdenkt want spijtig genoeg is dit meestal niet het geval. Hopelijk is de straf niet al te min zodat de baasjes van deze dieren eens goed nadenken over wat ze gedaan hebben. En dat er een verbod komt voor deze mensen om nog dieren te mogen houden.

Bron: 25/11/10
Belang Van Limburg
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2010, 13:31
Renka De Weerdt Renka De Weerdt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hoogstraten
Posts: 27
Dit is zo erg! Ongelofelijk dat er mensen zijn die een dier zo kunnen behandelen. En het ergste is, zo zijn er nog een hele hoop.
Vroeger waren dieren vaak meer werkkracht dan gezelschapsdier maar ze werden wel deftig behandelt.
De laatste tijd heb je blijkbaar de twee extremen. Aan de ene kant mensen die hun dier blijkbaar echt niet kunnen behandelen zoals het hoort, genre: ' het is MAAR een dier'. Aan de andere kant mensen die hun dier beter behandelen dan hun partner bij wijze van spreken. Honden die kleding dragen van honderden euro's, die in bed slapen, die eten krijgen waarvan de meeste mensen nog niet eens durven dromen, genre: ' mijn hond is mijn kindje'. Gelukkig heb je ook nog de middenweg die beseft dat een dier niet het hoofd van het gezin moet zijn maar wel een mooi bestaan mag hebben.
De andere twee categorieën: waar zijn we mee bezig?
Ik vraag me af, als je nog niet eens voor je huisdier kan zorgen, zegt dat dan ook niets over je omgang met mensen? Een huisdier is immers niet zo complex als de meeste mensen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th November 2010, 16:53
Bart.Wielockx Bart.Wielockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Balen
Posts: 106
Dit is nog maar eens het bewijs dat niet alle mensen in staat zijn om een dier te verzorgen. Je zou het fenomeen kunnen linken aan het feit dat wanneer er een dier voorkomt in een populaire film/serie het dier plots aan populariteit wint. Denk maar aan de uil na de Harry Potter films. Dit soort impulsief koopgedrag zou zoveel mogelijk beperkt moeten worden ter bescherming van de dieren. Daarnaast zouden er misschien meer controles moeten komen op het verwaarlozen van huisdieren, zo worden zulke toestanden uitgesloten.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th November 2010, 19:46
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Dit gaan we in de komende tijden nog veel meer zien.
Ik lees het vaker en vaker. Aangezien we nog steeds in crisis zitten worden al deze dieren spotgoedkoop verkocht en velen weten niet dat je echt veel geld moet uitgeven aan verzorging.
Eenmaal als ze deze dieren hebben weten dan vele ook niet hoe ze de dieren moeten verzorgen.
Ik las net nog een artikel dat het in Ierland heel erg verwacht wordt.

Het is spijtig dit te lezen maar het verbaasd me niet.
__________________
Vero
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 26th November 2010, 13:02
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Crisis of niet, een dier koop je onder meer om je gezelschap te houden. Bij de meeste families behoort een huisdier ook echt tot een deel van de familie. Wanneer je paarden of dergelijke in een wei zet, dan moet je er ook voor zorgen. De liefde naar zo'n beest toe is misschien minder groot dan bijvoorbeeld een echt huisdier zoals een hond, maar dan nog..

Je weet duidelijk wanneer je een dier koopt dat je het ook moet verzorgen. Eten voor dieren is niet goedkoop, maar voor mensen ook niet. Dus wanneer we in een crisis belanden zoals Véronique zegt, gaan we dan ook onze kinderen geen eten meer geven?

Ik vind het ronduit schandalig zulke praktijken. Hier mogen van mij monsterboetes worden opgezet, een werkstraf in de vorm van de mensen laten werken in een asiel om zo aan te tonen hoe je dieren moet verzorgen en effectieve celstraffen horen hier ook op zijn plaats!

Hopelijk zal men streng optreden tegen deze 'in mijn ogen' criminelen!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 26th November 2010, 13:37
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Vele mensen vergeten ook dat wanneer zij zulke 'huisdieren' van dit formaat aan hun kinderen geven. Dat zij ook langer leven dan de tijd dat de kinderen er meestal aan spenderen

Even berekend.
Je hebt een kind van +- 7 jaar oud die een pony krijgt.
je koopt een jong ponytje van ongeveer dezelfde leeftijd ( dan is deze al opgeleerd en al )
tegen dat het kind van 7 , 19 is geworden ( wat al heel ruim geschat is ) is de pony ook maar 19 .

Tegen die tijd zijn de meeste zo met hun studies bezig of andere dingen dat ze er bijna geen tijd meer voor hebben.
MAAR : zo een pony leeft minstens nog 11 jaar langer.
En wie wil er nu een oudere pony ? Niemand. Dan staan deze daar maar meestal op een weide waar niemand naar kijkt. Ouders die niet beseffen dat zo een beest in de winter meer eten moeten hebben en in de zomer water.

Zo een beestje moet je voor zorgen voor de rest van zijn leven. En dat begrijpen veel mensen niet.
__________________
Vero
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.