actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2013, 10:47
S*m.martens S*m.martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 101
Laat zwartwerk toe tot 500 euro per maand

Laat zwartwerk toe tot 500 euro per maand

Wie dat wil, zou kunnen bijklussen tot 500 euro per maand zonder dat daarop belastingen of btw betaald hoeft te worden. Dat zegt Open VLD in haar toekomstverklaring. Unizo, de vereniging van zelfstandigen, kan er niet mee lachen. ’Oneerlijke concurrentie tegenover de officiële bedrijven’, vindt Unizo-topman Karel Van Eetvelt. ‘U moet weten dat zij vaak 35 tot 45 euro per uur moeten vragen voor dit soort van klussen, waarvan maar tien of twaalf euro in hun zak belandt.’

Zowel loontrekkenden, gepensioneerden of werklozen (voor maximaal één jaar) komen in aanmerking volgens het plan van Open VLD. De partij zegt dat dit niet tot jobverlies zal leiden, maar volgens Van Eetvelt klopt dat niet. ‘Voor mensen die willen bijverdienen, is er een statuut: zelfstandige in bijberoep. Dan voldoet iedereen aan dezelfde verplichtingen en is de concurrentie tenminste eerlijk. Controleer dat gewoon beter, want nu zit daar ook veel zwartwerk. Als dat niet kan, moeten die klussers dat onder de koepel van een regulier bedrijf doen.’

Het Nieuwsblad, 6/11/2013

Eigen mening: Het voorstel van Open VLD om zwartwerk toe te laten vind ik helemaal niet kunnen. Ten eerste geloof ik niet dat dit niet tot jobverlies leidt. Ook vind ik dat iedereen hetzelfde behandeld moet worden en dus evenveel moet afgeven van zijn loon aan de staat. Het is oneerlijk als je dit toelaat. Sommige vinden dit waarschijnlijk wel positief omdat zij dan meer kunnen verdienen, maar dat is uiteraard oneerlijk. Open VLD zegt ook dat werklozen in aanmerking komen, maar als deze werkloos zijn en zwartwerk doen kunnen zij toch evengoed gewoon werken en belastingen betalen zoals ieder ander. Ik vind dit dus zeker geen goed voorstel.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.