actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2015, 15:11
Steff Steff is offline
Steff.C*ambré
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 19
"Risico op aanslagen groot nu ISIS wordt aangevallen" Vandaag om 14:53 | Bron: VTM

BRUSSEL - We moeten in Europa rekening houden met nog meer terreuraanslagen van Islamitische Staat. Dat zegt Gilles de Kerchove, Belg en coördinator terrorisme van de Europese Unie, zeg maar de grote anti-terreurbaas van Europa. Hij was vandaag in de Senaat, op de voorstelling van een rapport over Syrië-strijders.
"Als ze (ISIS, red.) onder druk komen te staan in Irak en Syrië, kunnen ze de leden van de internationale coalitie tegen ISIS proberen te treffen met aanslagen, om te tonen dat ze nog sterk staan", zei De Kerchove. Ook de aanslag in Parijs was volgens hem een gevolg van het verzwakte positie in het Midden-Oosten. "Het is mogelijk dat we nu nog meer van die aanslagen in Europa zullen zien."

Vandaag bevestigde het Pentagon dat de leider van ISIS in Libië is gedood bij bombardementen.

Senator Dirk Van Der Maelen (SP.A), die een rapport over Syriëstrijders opstelde, wees erop dat vier op de tien Syriëstrijders vrouwen zijn. "Die meisjes zijn jonger dan de vertrekkende jongens. Ze worden nog meer dan de jongens aangetrokken door een leven in het khalifaat, waarin ze zich opofferen voor een man die ze bewonderen, die strijdt voor de Islam." Hij roept op tot een nieuwe aanpak voor radicaliserende meisjes.

Bron:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151207_02009132

Mijn mening: Ik vind persoonlijk dat we moeten reageren op de aanslagen en de ISIS niet zomaar mogen laten doen. We mogen niet bang zijn en zitten afwachten, we moeten actie ondernemen. Ik ben er ook wel van overtuigt hoe meer acties we tegen de ISIS ondernemen, hoe meer aanslagen er gaan komen. Maar dit is nu eenmaal de enigste oplossing om deze terreur te stoppen. Natuurlijk moeten we er ook voor zorgen dat jongeren zich minder snel aangetrokken voelen tot de ISIS. Mijn besluit is dus dat men verder acties moet ondernemen want dat dit spijtig genoeg de enige oplossing is .

Laatst aangepast door Steff : 8th December 2015 om 15:15.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.