actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2015, 17:59
yannickv*nbavel yannickv*nbavel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Meerle
Posts: 20
VN willen recordbedrag van 20,1 miljard dollar voor noodhulp

De conflicten in Syrië, Jemen, Zuid-Soedan en Irak vergen alsmaar meer humanitaire hulpinspanningen, wat de Verenigde Naties maandag naar eigen zeggen hebben toe genoopt voor volgend jaar een recordbedrag van 20,1 miljard dollar aan noodhulp te vragen.

“Het lijden in de wereld heeft een niveau bereikt dat een generatie niet heeft gekend”, aldus plaatsvervangend secretaris-generaal van de VN en hoofd van het VN-noodhulpprogramma Stephen O’Brien.

Bijna veertig procent van het gevraagde bedrag zou dienen om de Syriërs te helpen te overleven in hun door oorlog geteisterd land, en voor Syrische vluchtelingen in de regio.

VN-organisaties en verschillende hulporganisaties willen ook aanzienlijk veel geld in verband met massale ontheemding, honger en kinderbescherming in Jemen, Zuid-Soedan en Irak.

Volgens statistieken van de volkerenorganisatie zijn momenteel meer dan zestig miljoen mensen ontheemd.

Voor het lopend jaar hebben de VN 19,9 miljard dollar voor noodhulp gevraagd. Donoren hebben tot nu toe nog niet de helft daarvan betaald zodat de organisatie met een nooit gezien financieringstekort kampt.

Bron:http://www.gva.be/cnt/dmf20151207_0...r-voor-noodhulp

Mening: Ik vind dat het terrorisme nu wel een punt heeft bereikt waar het moet stoppen. Daarom vind ik het goed dat de VN nu zoveel wilt investeren in hulp voor de Syriërs en de andere slachtoffers. Ik hoop dat het zo snel mogelijk gedaan is met de oorlog daar en met de terroristen. Al denk ik dat die nooit helemaal zullen verdwijnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.