actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2015, 21:50
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Retie
Posts: 57
Vier beschuldigden schuldig aan moord en lijkverberging

De jury van het hof van assisen van Vlaams-Brabant in Leuven verklaarde donderdagavond de vier beschuldigden schuldig aan moord op Ziena Kemous. Ahmet Kaplan (22), Berzan Kaplan (23), Ridvan Aras (23) en Rojhat Akgül (22) werden ook schuldig bevonden aan lijkverberging.

De beraadslaging van de jury duurde ruim acht uur. De vier Belgen van Turks-Koerdische herkomst maakten zich volgens de gezworenen schuldig aan doodslag met voorbedachten rade. Zij hebben in de nacht van 21 op 22 juni 2012 de 22-jarige Ziena Kemous gedood op de Kesselberg in Leuven. Nadien hebben ze haar begraven in Heverleebos, ook in Leuven. Ook daar zijn ze volgens de jury alle vier schuldig aan.

Volgens de jury kwam Ziena Kemous om het leven door smoring, nadat ze eerst verdoofd werd. De Belgische vrouw met Marokkaanse roots moest uit de weg geruimd worden omdat ze het huwelijk van Ahmet Kaplan met zijn Koerdische nicht in de weg stond. De moord werd dagen van tevoren minutieus gepland.

De assisenzaal zat proppensvol toen de voorzitter de aanwezigen waarschuwde om na voorlezing van het arrest geen blijk te geven van felle emoties. Leden van de familie Kaplan hadden de oproep goed begrepen en hielden het netjes. Een kwartier na de voorlezing werden ze uit veiligheidsoverwegingen buitengeleid uit het gerechtshof door de massaal aanwezige bewakingsagenten.

Bron: Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151203_02003224)
Datum: 03/12/2015


Mening:
Terechte beslissing van de jury om deze vier personen schuldig te bevinden aan moord. Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen nog in de 21e eeuw uitgehuwelijkt kunnen worden. Als men dan ook nog eens eventuele 'rivalen' uit de weg gaat ruimen dan is me dat meer dan één brug te ver. Ik lees ook nog in het artikel dat het om een huwelijk zou gaan tussen neef en nicht, wat in onze cultuur toch als ongewoon kan worden bestempeld.

Allemaal elementen die ik liever niet zie verschijnen. Hierin wens ik nogmaals duidelijk te maken dat wij, in België, zo'n levenswijze niet accepteren. Dat dit ook strafbaar is. Ik hoop dan ook dat onze overheid de nodige financiële middelen blijft inzetten om onze multiculturele samenleving, kan doen samenleven, naar onze waarden en normen.

Laatst aangepast door Thomas.Wynants : 3rd December 2015 om 22:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.