actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 07:46
Jens.W*uyts Jens.W*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kasterlee
Posts: 53
Buschauffeurs De Lijn weigeren nog steeds naar Brussel te rijden

In zes stelplaatsen in de rand rond Brussel zijn ongeveer de helft van de buschauffeurs van De Lijn niet uitgereden, dat meldt vervoersmaatschappij in een persbericht. Dit lijdt tot een verstoorde dienstregeling.

Het gaat om de stelplaatsen Dilbeek, Meerbeke, Asse, Grimbergen, Londerzeel en Het Rad. De hinder is op dit ogenblik het grootst op de lijnen Brussel-Halle, Brussel-Ninove en Brussel-Leuven. Ongeveer de helft van de bussen rijdt niet uit. Op de lijn Brussel-Aalst is de hinder beperkter: daar rijden 7 op de 10 bussen wel.

Na de beslissing van de Nationale Veiligheidsraad om het hoogste dreigingsniveau in Brussel te behouden, heeft de directie van De Lijn maandagavond opnieuw de situatie geëvalueerd. Omdat de Brusselse scholen ook dinsdag gesloten zijn, zal De Lijn geen schoolritten uitvoeren naar de hoofdstad. Dat meldt De Lijn.

Reizigers die dinsdag willen weten of hun bus naar Brussel rijdt, kunnen vanaf 06.00 uur terecht op www.delijn.be en het infonummer 070/220.200. Aangezien de Nationale Veiligheidsraad geen nieuwe maatregelen heeft genomen voor de dienstverlening van De Lijn in Vlaanderen, blijven de bussen en trams daar rijden zoals voorzien.

Bron: De Standaard, 24/11/2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151124_01986321

Ik snap de buschauffeurs van De Lijn wel. Ik zou ook niet op mijn gemak zijn als ik in deze tijden met de bus moet rijden in en rond Brussel. Ik zou het zelf ook niet riskeren om een terrorist in mijn bus te hebben. Anderzijds moeten we laten zien dat we geen schrik hebben. Nu zijn de reizigers van De Lijn de dupe. Zij geraken nu niet op hun werk,.... Dat is dan weer niet goed. De politie moet zorgen dat ze die terrorist zo snel mogelijk vatten zodat het gewone leven terug kan worden opgenomen. Maar dit is natuurlijk niet eenvoudig in zo een grote stad als Brussel.

Laatst aangepast door Jens.W*uyts : 24th November 2015 om 07:51.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.