actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2015, 15:36
J*rgi.Leus J*rgi.Leus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herenthout
Posts: 63
Bpost heeft weg vrij voor krantencontract

Persdistributeur AMP heeft geen offerte ingediend om het contract voor de nationale verdeling van kranten binnen te halen. Daarmee blijft bpost als enige gegadigde over, nadat eerder ook al BD Group zich uit de strijd had teruggetrokken.

‘We hebben in laatste instantie beslist om niet te participeren’, maakte Tom Vermeirsch van AMP bekend. ‘We konden niet een jaar lang onze huidige activiteiten in de koelkast zetten om op het krantencontract te werken. We hebben daarom beslist dat we ons strategisch plan verder zullen uitvoeren.’

BD Group haakte midden april om dezelfde reden al. Het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT) bevestigde ondertussen officieel dat bpost daardoor de enige partij is die een offerte indiende voor de nationale verdeling van kranten en tijdschriften. 'Die zal nu verder onderzocht en beoordeeld worden op de regelmatigheid, de financiële onderbouw, prijs en kwaliteit.'

'We wachten op instructies voor het verdere verloop van de procedure', verklaarde bpost-woordvoerder Piet Van Speybroeck in een reactie.Het huidige contract tussen het postbedrijf en de overheid loopt tot 1 januari 2016. Bpost krijgt daarbij jaarlijks 270 miljoen euro om elke dag voor 7.30 uur overal in het land kranten en tijdschriften te verdelen.

Bron: De Standaard - 18/05/2015 http://www.standaard.be/cnt/dmf20150518_01686107

Mijn mening: Het is volgens mij wel positief dat bpost als enige kandidaat overblijft. Dit is de grootste en bekendste van de drie, het lijkt me dus wel logisch dat bpost deze taak het beste aan zou moeten kunnen. Echter het feit dat bpost al de grootste en bekendste persdistributeur is, lijkt me ook een nadeel. Streven we misschien niet af op een monopolie waarbij bpost heerst? Zolang de andere twee persdistributeurs ook hun zeg hebben en voldoende 'macht' behouden, lijkt me dit de beste oplossing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.