actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2014, 23:12
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Twee mogelijke handlangers Nemmouche blijven aangehouden

Twee mogelijke handlangers Nemmouche blijven aangehouden

Twee mannen die dinsdag in Frankrijk werden opgepakt in het onderzoek naar Mehdi Nemmouche, de vermoedelijke dader van de aanslag in het Joods museum in Brussel, zitten donderdagavond nog altijd in de cel. Dat is vernomen uit gerechtelijke bron.

De twee delinquenten van 26 en 27 jaar oud wonen in Marseille. Ze zouden Nemmouche leren kennen hebben toen ze samen met hem in de cel zaten in het zuiden van Frankrijk. Bij huiszoekingen zouden wapens zijn aangetroffen.

Mehdi Nemmouche, een 29-jarige Fransman, werd in Marseille opgepakt op 30 mei toen hij er in bus aankwam vanuit Brussel, zes dagen na de schietpartij in Joods museum die op 24 mei aan vier mensen het leven kostte. In zijn bagage werden wapens gevonden die lijken op de wapens die bij de aanslag gebruikt werden, alsook een grote hoeveelheid munitie van een zwaar kaliber en een vlag van de terreurgroep Islamitische Staat. Bovendien werd ook een video aangetroffen waarop een man, vermoedelijk Nemmouche, buiten beeld zegt dat hij de feiten in Brussel gepleegd heeft, terwijl hij zijn wapens en kleren filmt.

Dinsdag pakten de Franse autoriteiten vijf mensen op in het Franse luik van de zaak. Drie daarvan werden intussen vrijgelaten.

Bron:http://www.demorgen.be/binnenland/twee-mogelijke-handlangers-nemmouche-blijven-aangehouden-a2149617/
11/12/2014

Mening: Ik vind het goed dat ze hier nog steeds mee bezig zijn en dat het dus nog gaan 'cold case' is geworden. In heel veel andere gevallen gebeurt dit wel en worden er geen antwoorden of oplossingen gevonden, dit vind ik zelf echt schandalig. Ik heb al veel programma's bekeken op 'Investigation Discovery' waarin men zo'n zaken ook probeert op te lossen. Bij verdwijningen duurt het soms jaren vooraleer men bewijzen vindt en in die tijd heeft de familie ondertussen de hoop al opgegeven. Wanneer men de moordenaar vindt, zie je in deze programma's hoe gelukkig de families zijn en dat ze vanaf dat moment terug normaal kunnen beginnen leven. Ze voelen zich opgelucht en vinden het een troost dat de moordenaar voor zijn daden zal boeten. Daarom vind ik het ook heel belangrijk dat men hier zo actief mee bezig is.
Ik vind het gewoon heel raar dat hij zichzelf op die manier zou filmen. Ik vind dat het lijkt alsof hij gevonden wou worden, het lijkt mij een beetje te gemakkelijk. Net zoals die wapens die ze hebben aangetroffen bij de huiszoekingen... Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Ik hoop gewoon echt dat ze de juiste mensen vinden (of gevonden hebben). Dat zou ik echt goed vinden voor de families van de slachtoffers, misschien kunnen zij dan eindelijk ook wat rust vinden.

Laatst aangepast door Brenda.T*ga : 11th December 2014 om 23:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.