actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2012, 16:33
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Turkse immigrante wordt na 30 jaar verplicht Duits te leren

Turkse immigrante wordt na 30 jaar verplicht Duits te leren

Een vrouw van Turkse afkomst wordt door een rechtbank in Karlsruhe verplicht Duits te leren. De 61-jarige vrouw, moeder van zes kinderen, vestigde zich 30 jaar geleden in Duitsland en moet nu op gerechtelijk bevel een inburgeringscursus volgen.

De vrouw werd aanvankelijk door de lokale autoriteiten verplicht de integratiecursus bij te wonen, maar zij ging hier niet op in. Zij vond dat ze geen Duits moest leren omdat al haar kinderen goed opgevoed zijn, belastingen betalen en Duitse staatsburgers zijn geworden. Voorts beweerde de vrouw dat haar povere kennis van het Duits toe te schrijven is aan haar 'algemene ongeletterdheid'.

In beroep
Een administratieve rechtbank in de deelstaat Baden-Württemberg veegde deze argumenten evenwel van tafel. Er werd geoordeeld dat het van maatschappelijk belang is dat alle vreemdelingen, die permanent in Duitsland verblijven, zich een basiskennis van de landstaal moeten toe-eigenen. De vrouw heeft inmiddels beroep aangtekend tegen deze uitspraak.

Bron: http://www.hln.be

Mening: Ik ben het wel eens met dit artikel. Ik vind dat immigranten de taal van het land moeten leren. Dit is toch een vereiste. Langst de andere kant is haar eigen taal, voor haar, ook belangrijk. Dat ze thuis tegen haar kinderen de moedertaal spreekt oké, maar daarbuiten houdt het ook op. Ze moeten de cultuur van Duitsland respecteren. Wat de burgers van Duitsland niet mogen afschaffen, is dat ze cultuur van Duitsland ook doordrijven naar de privé van het Turks gezin. Als de Turkse moeder de taal en cultuur wil doorgeven aan haar kinderen, heb ik hier alle respect voor. Maar waar het op aankomt is dat ze de cultuur, voor haar afkomstig land, niet mogen opdrijven aan de cultuur van Duitsland. Een taal is immers toch een minimum wat ze kunnen doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2012, 17:22
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Turkse immigrante wordt na 30 jaar verplicht Duits te leren

Ik vind het niet meer dan normaal dat als je 30 jaar inwoner van Duitsland bent, je de landstaal toch op z’n minst ongeveer onder de knie hebt. De rechtbank in Karlsruhe heeft naar mijn mening dus correct gehandeld. Duitsland moet opkomen voor de eigen cultuur en taal. Als je na 30 jaar de landstaal nog niet spreekt, denk ik dat je van slechte wil bent en je niet wil integreren. Het feit dat haar kinderen goed opgevoed zijn en dat ze belastingen betalen, staat hier los van. Bovendien, om op de mening van Emmely in te pikken, denk ik dat het wel een goed idee is als de vrouw ook thuis Duits zou spreken. Op deze manier zullen haar kinderen de landstaal steeds beter leren spreken en bovendien kan zij vast ook wat oefening gebruiken. Toch vind ik dat de Duitse lokale autoriteiten sneller moesten ingrijpen toen ze merkten dat de vrouw de integratiecursus weigerde bij te wonen. Nu is de vrouw inmiddels 61 jaar, wat haar ‘leerproces’ niet bepaald zal bevorderen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th December 2012, 11:47
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Ik ben het volledig eens met dit artikel. Als je na 30 jaar de taal nog niet beheerst, dan is er toch wel iets serieus fout met je mentaliteit. De taal leren of terugsturen naar het land van herkomst, dan hoeft ze de taal niet te leren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.