actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2015, 20:59
toni.v*ntendeloo toni.v*ntendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Poederlee
Posts: 20
Problemen betalingen met de kaart voorbij

Het elektronisch betaalverkeer in ons land verloopt opnieuw normaal. Dat zegt Worldline, het bedrijf dat instaat voor betalingen met de kaart. De voorbije week was er een technisch probleem bij Worldline waardoor handelaars het geld van de elektronische betalingen niet doorgestort kregen.
"De problemen zijn opgelost", zegt Bram Boriau van Worldline. "We sturen momenteel de laatste bestanden door naar de banken zodat zij ervoor kunnen zorgen dat ten allerlaatste maandag en -behoudens enkele uitzonderingen- de handelaren hun geld krijgen."

De banken zetten dit weekend extra personeel in om de achterstand met de betalingen weg te werken. Bij de KBC gaat het om een tiental mensen, zegt Viviane Huybrecht. "Wij hebben een team dat de voorbije uren en ook de voorbije nacht de bestanden die tot en met gisterenavond door Worldline zijn aangeleverd, gemonitord heeft. Daardoor is op dit ogenblik zo goed als alle achterstand weggewerkt."

Intussen wordt er met de handelsorganisaties overlegd over een eventuele schadevergoeding. Onder meer het Nationaal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) en Unizo hadden daarom gevraagd.

de redactie 26/09/15

eigen mening:

Ik vind het goed dat ze extra personeel hebben ingezet om het probleem zo goed en snel mogelijk op te lossen. Ik begrijp wel dat vele bedrijven hier schade aan gedaan hebben, en dat zij een schadevergoeding willen. Ik vind het goed dat de bedrijven hier onderling over overleggen om een eerlijke schadevergoeding te krijgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th September 2015, 22:50
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Problemen betalingen met de kaart voorbij

Ik begrijp dat dit een enorme opdoffer was voor de handelaars die betrokken waren bij dit voorval. Anderzijds vind ik het ook nuttig om het probleem vanuit een bredere perspectief te benaderen. Ik denk dat er nog meer schade is als de terminals niet werken, zoals afgelopen jaar rond de periode dat de meeste mensen kerstinkopen deden. Ik vind het logisch dar er een schadevergoeding wordt gevraagd, maar deze mag niet overdreven zijn. Uiteindelijk zullen alle handelaars nog wel hun geld nog krijgen, dit in tegenstelling tot dat mensen gewoon niet kunnen betalen. Van dit laatste ondervindt onze economie wel hinder, van dit probleem met de betalingen niks of weinig. Daarom denk ik dat de handelaars hun gezond verstand moeten gebruiken en het moeten relativeren dat er steeds problemen kunnen voorvallen als je met technologie werkt en zeker met een complex systeem als dit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.