actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2015, 09:40
Eva.M*eusen Eva.M*eusen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Westmalle
Posts: 23
500.000 dieselwagens met verdachte motor in België

Het dieselschandaal bij Volkswagen laat zich mogelijk ook in ons land hard voelen. ‘500.000 Belgische wagens zijn verdacht’, zo heeft Economieminister Kris Peeters (CD&V) onthuld aan De Morgen en Het Laatste Nieuws. Het gaat om bijna 50 procent van de auto’s met een VW-motor.
‘In totaal rijden in België 500.000 wagens rond met het dieselmotortype waarbij de manipulatie mogelijk was (EA189, nvdr.)’, zegt de vicepremier. Het gaat om auto’s van de merken Volkswagen, Audi, Skoda en Seat.

‘Hoeveel er daarvan effectief uitgerust zijn met de bewuste software, is nog niet duidelijk. Ik heb Volkswagen gevraagd om snel opheldering te verschaffen over de auto’s en de tegemoetkomingen die ze plannen. De FOD Economie maakt ondertussen een juridische analyse. Zodra inbreuken bewezen zijn, zal de Inspectie optreden’, zegt Peeters.

De impact kan hier zo groot zijn omdat België een echt dieselland is. Op 5,6 miljoen wagens zijn er 3,4 miljoen diesels.

Bron: Gazet Van Antwerpen 26/09/2015


Eigen mening: Ik vind het heel erg voor alle mensen die zo'n 'fake' motor hebben. Als je heel hard met het milieu bezig bent en je koopt een nieuwe auto op voorwaarde dat deze milieuvriendelijk is, verwacht je dat ook. Je wordt dan bedrogen zonder dat je er iets van af weet. Het is ook heel slecht voor onze wereld, al die slechte gassen die vrijkomen. 500.000 auto's is niet niets. Ik vind het dan ook heel normaal dat de bedrijven zoals Volkswagen een tegemoetkomingen zullen moeten betalen. Ik denk ook wel dat ze op deze manier heel veel klanten verliezen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.