actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th September 2015, 15:16
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Water te duur voor 5 procent van de Belgen

Water te duur voor 5 procent van de Belgen

In België ondervindt 5,25 procent van de gezinnen moeilijkheden om de waterfactuur te betalen. Dat blijkt uit een Belgische studie van de Koning Boudewijnstichting, waarover Le Soir en De Standaard vandaag berichten.

Gezinnen die meer dan 3 procent van hun beschikbare inkomen aan leidingwater besteden, dreigen volgens experts in waterarmoede te belanden. De problematiek is een gevolg van de forse stijging van de waterprijs de laatste jaren. Tussen 2009 en 2013 is de waterfactuur van de gezinnen met 25 procent gestegen in Wallonië, met 14 procent in Vlaanderen en met liefst 46 procent in Brussel.

Datum: 18/09/2015
Bron: http://www.demorgen.be/economie/wat...elgen-a2459925/

Mening:

Het verbaast me eerlijk gezegd wel dat er toch redelijk wat gezinnen zijn die moeite hebben met het betalen van water. Zelf had ik hier totaal geen idee van aangezien mijn ouders de facturen betalen en ik dus ook niet besefte dat de prijs zo sterk stijgt. Wanneer ik kijk naar hoe een aantal vrienden en ik water hebben verspild de laatste maanden door bijvoorbeeld waterspelletjes, dan vind ik dit echt triest. Ik denk dat er nog wel een heleboel mensen zijn die veel water verspillen. Ik hoop dat deze mensen hier een beetje beter over gaan nadenken na het lezen van dit artikel. Ik alvast wel!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd September 2015, 21:54
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Water te duur voor 5 procent van de Belgen

Net als M*rel was ik me totaal niet bewust van deze problematiek. Gezien de economisch moeilijke omstandigheden de voorbije jaren, naar aanleiding van de economische crisis, verbaast me dit anderzijds dan ook weer niet. Ik denk dat we de dag van vandaag weinig ons bewust zijn van de gevolgen dat dit heeft teweeggebracht voor een heleboel gezinnen. Bijgevolg denk ik dat de overheid moet kijken in welke mate er ondersteuning kan geboden worden aan gezinnen in een kwetsbaar moeilijke situatie, om toch te garanderen dat zij gefilterd en proper drinkwater ter beschikking hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.