actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2015, 09:26
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
Facebook start samenwerking met nieuwssites

Facebook lanceert woensdag ‘Instant Articles’, een manier waarop artikelen van een aantal grote nieuwssites direct in de app te lezen zijn. Hierdoor hoeft de gebruiker Facebook niet meer te verlaten.

Instant Articles werd al eerder aangekondigd, maar is woensdag officieel gelanceerd.

De nieuwe functie moet er voor zorgen dat de laadtijd korter wordt en het uiterlijk van de site verbeteren. Instant Articles is een functie die nieuwssites de mogelijkheid geeft hun artikelen binnen een vormgeving van Facebook op de servers van Facebook te publiceren.

Laadtijd

Nu duurt het volgens Facebook gemiddeld acht seconden voordat een nieuwsbericht gelezen kan worden. Met deze functie moet dat ‘tien keer sneller gaan’, meldt het sociale netwerk. Als het artikel op de Facebookserver staat en via Facebook te lezen is, kan dit ingekort worden. Het is voor Facebook weer een stap om de gebruiker zo lang mogelijk dichtbij te houden.

Samenwerking met nieuwssites

Momenteel gebruiken sites als die van The New York Times, The Guardian, Buzzfeed en BBC News de nieuwe functie. Deelnemende uitgevers houden 100 procent van de inkomsten over artikelen die via de functie worden gepubliceerd, en ook alle bezoekcijfers komen de nieuwssites toe. De artikelen worden automatisch omgezet naar de vormgeving en de servers van Facebook na publicatie op de eigen nieuwssites.

Instant Articles werkt voorlopig alleen op de Facebook-app op iOS (het besturingssysteem op iPhones en iPads). Wanneer andere platforms en browsergebruikers instant artikelen kunnen lezen, is niet bekendgemaakt. Facebook test de nieuwe functie ‘de komende maanden’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150513_01679736

Mijn mening: Het is al langer dat nieuwsberichten gelezen kunnen worden via Facebook. Het klopt inderdaad dat het lang duurt om deze berichten te laden. Door het laden sneller te laten verlopen, wordt de functie op Facebook geoptimaliseerd. Ik ben zelf voorstander van dit project. Wanneer je het nieuws even snel kan raadplegen op Facebook als op de nieuwssite, kies je natuurlijk voor wat het meest vertrouwt voelt.
Toch stel ik mij vraagtekens bij deze vernieuwing. Jongeren zijn dagelijks verbonden aan deze sociale media en kunnen niet meer zonder. Door alle mogelijke internetacties aan Facebook te koppelen, gaat het Facebook gebruik zeker niet afnemen...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2015, 09:44
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Ik ben niet direct voor, maar ook niet tegen. Het is namelijk zo dat het gebruik van sociale media de laatste jaren alleen maar is toegenomen. En dit is zeker een verontrustende gedachten. Met de opkomst van deze app, gaat dit gebruik zeker niet afnemen. Er is nu nog een mogelijkheid meer om op Facebook te doen. Waardoor de gebruikstijd misschien nog hoger zal worden. Maar het is wel zo dat ze Facebook dan gaan gebruiken voor een goed doeleind. Ze kunnen de krant lezen op Facebook. Deze stap is misschien voor sommige jongeren minder groot dan een nieuwssite te openen. Het kan dus wel een goede middenweg zijn voor jongeren om toch met het nieuws in contact te komen, maar dan via Facebook. Vandaar dat ik niet voor of tegen zijn, er zijn voordelen en nadelen aan deze app verbonden. Waar we de uitkomst nog van moeten afwachten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.