actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Vluchtelingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2016, 07:48
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Bijna 100 migranten uit zee gehaald voor de Spaanse kust

Bijna 100 migranten uit zee gehaald voor de Spaanse kust

Bij verschillende reddingsoperaties voor de Spaanse kust zijn vandaag in totaal 92 migranten uit zee opgepikt, terwijl 22 anderen werden ontdekt in een vrachtwagen aan de grensovergang met de Spaanse enclave Mellila in Noord-Afrika. Dat hebben de Guardia Civil en de reddingsdiensten megedeeld.

De migranten zouden onderweg zijn geweest in vijf nauwelijks zeewaardige vaartuigen. Er zijn er 63 afkomstig van de Afrikaanse sub-Sahara, maar hun nationaliteit werd niet gepreciseerd, en 29 van hen zijn Algerijnen. In afwachting van hun overdracht aan de politie, bekommerde het Rode Kruis zich over hen.

De opvarenden van drie van die vaartuigen werden gered door handelsschepen die gevolg hadden gegeven aan een noodoproep. Een bootje met tien mensen uit de sub-Sahara werd onderschept in de Straat van Gibraltar, een andere voor de kust van Malaga, met 53 mensen aan boord; 49 mannen, drie vrouwen en een kind, allen afkomstig uit de sub-Sahara. De reddingsoperaties verliepen door de hoge zee erg moeizaam.

De derde boot met aan boord negen Algerijnen, waarvan er vijf minderjarig waren, werd gepraaid voor de kust van Torrevieja in het zuidoosten van het land. Een vierde boot werd gelokaliseerd voor Cabo de Gata, met 11 mensen aan boord die werden overgebracht naar de havenstad Almeria in Andaloesië. De Guardia Civil onderschepte tot slot een bootje met 9 Algerijnse migranten.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/b...-kust-bf3eac02/
Datum: 03/12/2016

Mening: Ik vind het goed dat men zo veel migranten heeft kunnen helpen aan de hand van reddingsoperaties, want wie weet in welke omstandigheden moesten zij verblijven. Ik vraag mij nu wel af wat er gaat gebeuren met al deze mensen, want het zijn er toch wel een aantal. Waar gaan de migranten nu naartoe? Wat gaan ze met hen doen? Waar gaan ze nu leven? Het Rode Kruis heeft eerst voor hen gezorgd voordat ze aan de politie werden overgedragen, maar wat gaat de politie nu doen? Het is wel echt ongelooflijk dat deze mensen allemaal op zulke schepen zijn teruggevonden, ik kan mij niet eens voorstellen hoe erg het moet zijn om op die manier je land uit te vluchten en alles achter te laten...

Laatst aangepast door Brenda.T*ga : 4th December 2016 om 07:53.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.