actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2016, 15:25
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Nederland krijgt er nog een rechtse partij bij

Maandag wordt in het Nederlandse Amersfoort een nieuwe rechtse partij boven de doopvont gehouden. De naam ervan is nog niet bekend, de lijsttrekker wel. Dat wordt de Nederlandse journalist Jan Dijkgraaf.

Dat heeft het Algemeen Dagblad in kringen van GeenPeil vernomen, de motor achter de nieuwe partij. GeenPeil is een politiek gericht initiatief uit 2014, dat vooral bekendheid verwierf via het referendum over het EU-associatieverdrag met Oekraïne. De nieuwe partij zal ijveren voor ‘meer inspraak in een democratie voor iedereen’.

Dat de Nederlandse premier Mark Rutte geen rekening heeft gehouden met het ‘nee’ van dat referendum, heeft bij GeenPeil en haar blogsite GeenStijl kwaad bloed gezet. De nieuwe partij hoopt de boosheid van (veel) Nederlanders daaromtrent te verzilveren.

Recente peilingen geven aan dat de proliferatie aan rechtse partijen ‘rechts’ geen extra zetels zal opleveren, wel meer versplintering ‘ter rechterzijde’.

Nederlanders die niet (meer) op gevestigde partijen willen stemmen, kunnen nu al bij acht partijen terecht: de PVV (Wilders), VNL/VoorNederland, Forum voor de Democratie (publicist Thierry Baudet) en de GeenPeil-partij van Dijkgraaf. Linkse alternatieven zijn te vinden bij SP, 50PLUS, DENK en Nieuwe Wegen.

Eigen mening: Ik vind het allemaal nog wat vaag. Het is niet echt duidelijk of er nu een nieuwe partij komt of niet. Moest ze er komen vind ik het motto 'meer inspraak in de democratie' een goed idee. Toch mogen ze niet vergeten dat het volk meer inspraak geven, betekent dat er veel zal moeten veranderen. Ik ben niet echt bekend met de Nederlandse politieke partijen, maar ik vind dat elke nieuwe partij een kans verdient. Zeker als de inspiratie komt uit het ongenoegen van vele Nederlanders. Ik ben dus een voorstander van nieuwe partijen, maar niet als ze bepaalde bevolkingsgroepen in het land gaan discrimineren.

Bron De Standaard 3/12/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20161203_02606196
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.