actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2016, 14:13
Karolien H*eselmans Karolien H*eselmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 51
"Onderwereld in paniek om lage cocaïneprijs"

De top van de onderwereld houdt 'OPEC-achtige' besprekingen om een oplossing te vinden voor de extreem lage cocaïneprijs. Zo worden bergen van het witte poeder opgeslagen om de prijzen weer op te krikken. Dat schrijft de Nederlandse krant AD.

Een grote toestroom van cocaïne via Nederland leidt tot onrust in het criminele circuit. Prijzen per kilo zijn in een jaar tijd gedaald van 37.000 euro tot zelfs 21.000 euro. Dat zet de marges onder druk voor criminelen die het witte goud uit Zuid-Amerika invoeren. De Nederlandse en internationale onderwereldtop probeert daarom maatregelen te treffen, blijkt uit gesprekken van het AD met onderwereldfiguren en strafpleiters.

Ook het Openbaar Ministerie in Rotterdam zegt dat er indicaties zijn dat er meer cocaïne op de markt komt dan voorgaande jaren. Nog volgens de krant wordt Europa overspoeld met cocaïne via de havens van Rotterdam en Antwerpen.

Bron: Het nieuwsblad, 03/12/2016, http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161203_02606143

Eigen mening:
Ik bekijk dit in functie van verslavingen. Het is een slechte zaak dat de prijzen zo laag staan. Het is namelijk een prijsdaling van 44%. Deze prijsdaling is een gevolg van het grote aanbod aan cocaïne in Nederland. Hoe meer aanbod, hoe lager de prijs. Veel mensen die verslaafd zijn aan deze drugs gaan meer van het spul kopen. Ook mensen die liever andere drug hebben kunnen nu overschakelen naar deze drugs, door de prijsdaling. Voor de criminelen in dit netwerk is het ook slecht, want zij verdienen er minder aan. Maar hier kijk ik minder naar. Ik kijk vooral naar de mensen die het nemen. De prijs moet liefst zo hoog mogelijk staan, zodat die mensen het geld er niet meer voor hebben om het te kunnen kopen. Dit zou toch één stap in de goede richting zijn voor de verslaafden onder hen die deze drugs nemen. Er moeten meer maatregels genomen worden als het gaat over drugs. Ik weet dat dit moeilijk is, maar het proberen kan geen kwaad.
Het is geen nieuw nieuws dat er veel cocaïne wordt binnengebracht via de havens van Antwerpen en Rotterdam. Betere controles, zo kunnen ze dat tegenhouden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.