actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2016, 13:40
Femke.P*ers Femke.P*ers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herenthout
Posts: 29
Schokkend: leeuw doodt trainer tijdens circusshow

Schokkend: leeuw doodt trainer tijdens circusshow

Deze schokkende beelden komen uit Egypte, waar een circusact met leeuwen fataal afliep. Leeuwentemmer Islam Shaheen zat midden in zijn act met verschillende leeuwen, toen hij werd aangevallen. Eén van de dieren rent plots naar de man toe en bespringt hem.

Meteen stopt de muziek en horen we alleen nog het schreeuwen van de toeschouwers in het circus. De collega’s van Shaheen snellen hem te hulp en de man wordt nog overgebracht naar een ziekenhuis. Daar kon echter geen hulp meer baten voor de 35-jarige leeuwentemmer, die al 10 jaar aan de slag was bij het circus.

Volgens een woordvoerder van het circus was de leeuw nieuw in de troep en ook het paarseizoen zou ervoor gezorgd hebben dat de leeuw onvoorspelbaar gedrag vertoonde.

Bron: NB 2/12/2016 http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...ampaign=seeding

Mening: Ik vind het schandalig dat er nog steeds dieren worden gebruikt in acts waarbij hoge waarschijnlijkheid is dat ze hiervoor moeten afzien. Dieren zijn leuk om naar te kijken, er zijn schattige dieren en sommige hebben een wow-factor. Trucs met huisdieren vind ik ook soms te ver gaan, als het dier er plezier van heeft kan het volgens mij wel. Ondanks dat ik vind dat het volledig moet afgeschaft worden, zouden ze ervoor moeten zorgen, als het dan toch gebeurt, dat er zo weinig mogelijk risico's aan verbonden zijn. Neem dieren die een gemoedelijker karakter hebben of zorg voor veiligheidsmaatregelen zoals beschermende kledij. Dat kinderen die naar een ontspannende voorstelling gaan kijken getraumatiseerd worden is volgens mij een zeer slecht gevolg.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.