actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2016, 10:59
Karolien H*eselmans Karolien H*eselmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 51
Antwerpse politie rolt grote drugsbende op

In Antwerpen zijn 150 agenten op 19 plaatsen binnengevallen tijdens een grote drugsactie. In totaal werden 21 mensen opgepakt.
De politie was op zoek naar een bende die vanuit sociale appartementen op de Antwerpse Linkeroever cannabis en hasj aan de man bracht. Ze gebruikten daarvoor een netwerk van kleinere drugskoeriers. Jongeren uit de buurt werden ingehuurd om een oogje in het zeil te houden bij de transacties.

"De huiszoekingen zijn het gevolg van een gerechtelijk onderzoek", zegt Ken Witpas van het parket van Antwerpen. "De bende had vanaf zes uur in de namiddag op Linkeroever een open winkel waar ze per dag zo'n 150 klanten van drugs voorzagen."

Bij de actie werden 100.000 euro cash en ettelijke kilo's drugs in beslag genomen. De verdachten zijn voor de onderzoeksrechter verschenen. Vijftien van hen blijven aangehouden en verschijnen morgen voor de raadkamer. De politie is nog op zoek naar twee verdachten die bij de huiszoekingen niet werden gevonden.

Bron: De Redactie, Binnenland, Antwerpen, 01/12/2016, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/r...erpen/1.2833295

Eigen mening:
Ik ben absoluut tegen drugs. Dat ze opgepakt zijn, vind ik een goede zaak. Ik vind het niet kunnen dat de drugsbende jongeren van uit de buurt hebben ingezet om op de uitkijk te staan. Zij worden onnodig in gevaar gebracht. Deze mensen denken echt niet na wat ze doen. Hoe worden de jongeren betaald? Waarschijnlijk krijgen ze een beetje geld of ze krijgen zelf wat drugs. Dit kan dus niet door de beugel. Ik bedenk me wel bij het feit dat er 150 agenten zijn ingezet om de drugsbende op te pakken. Is dat niet wat veel? Ze kunnen het volgens mij met minder ook doen, maar daar heb ik natuurlijk niet over te oordelen. Ik weet namelijk niet hoe zwaar en gevaarlijk de bende is. De drugsproblematiek moet nog harder aangepakt worden in België. Je ziet dat er nog steeds veel gebruikers zijn en dat jongeren er ook steeds sneller naar grijpen. Acties tegen drugs zouden gehouden kunnen worden. Net als ze vroeger voor roken hebben gedaan. Ook kan de politie bijvoorbeeld nog meer rondgaan in de scholen en vertellen wat drugs is en wat het met je doet. Het zou de jongeren laten inzien dat drugs echt niet oké is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.