actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2016, 21:03
Ben.v*rlinden Ben.v*rlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 69
Maggie De Block krijgt klappen in populariteitspoll

De populariteit van minister van Volksgezondheid en Sociale Zaken Maggie De Block (Open Vld) taant. Dat zegt een peiling die Dedicated uitvoerde op vraag van de RTBF en La Libre Belgique. In de drie gewesten moet ze haar koppositie afstaan, terwijl ze in september nog de populairste was.

Op de vraag 'Wie zou u de komende maanden een belangrijke rol willen zien spelen?', antwoordde 29 procent van de Vlamingen Maggie De Block. Hetzelfde percentage als Kris Peeters, die weliswaar de koppositie inneemt.

In Brussel zakt De Block 13 procentpunten, tot 23 procent. In Wallonië verliest De Block 15 procentpunten, tot 21 procent. Daar is PS-voorzitter Elio Di Rupo (34 procent) opnieuw de populairste.

De peiling werd uitgevoerd tussen 24 en 28 november, de foutenmarge bedraagt 3,2 procent voor de gewesten en 1,8 procent voor het hele land. (BELGA)

(bron: De Morgen 04/12/2016 http://www.demorgen.be/politiek/mag...spoll-b141843d/)

Eigen mening:

Maggie De Block is volgens mij een van de meest bekwame ministers van deze regering denk ik. Als dokter is zij perfect voor haar vak, maar ik denk dat ze op bepaalde vlakken nog niet voldoende ervaring heeft. Als dokter weet ze veel af over gezondheid en daar werkt ze volgens mij ook heel sterk aan, maar er zijn dingen waar ze soms beslissingen over neemt die, volgens mij, zonder situatie kennis zijn gebeurt. Om een voorbeeld te schetsen, ze beslist mee over de welzijnszorg van ouderen en mensen met een handicap en hoe de zorg moet verlopen. Maar daar denk ik soms bij dat ze precies niet weet hoe zwaar dat vak is. Het kwam nog niet zo lang geleden in het nieuws, de mensen in de personenzorg komen op straat en proberen Maggie te overtuigen hoe hard zij wel niet werken. En daarom denk ik dat ze aan het dalen is in populariteit. Dat vind ik wel spijtig want er zijn veel meer dingen die zij heel goed doet, maar die niet voldoende benadrukt worden ik de media.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.