actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2016, 14:02
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Verkeersveilige nacht: amper 3 procent bestuurders heeft teveel gedronken

Verkeersveilige nacht: amper 3 procent bestuurders heeft teveel gedronken

Afgelopen nacht werd door de gouverneur van Oost-Vlaanderen en de arrondissementscommissaris, in samenwerking met de lokale en federale politie, de twintigste ‘Verkeersveilige Nacht’ georganiseerd. Amper drie procent van de bestuurders was onder invloed, een opmerkelijke daling tegenover vorig jaar.

Provinciegouverneur Jan Briers wil met de verkeersveilige nacht het belang van een veilig verkeer blijvend benadrukken en roept alle Oost-Vlamingen op een échte BOB te zijn en niet te drinken als ze nog moeten rijden.

‘Alcohol is - na snelheid - de tweede grootste oorzaak van ongevallen op de Belgische wegen. In 13 procent van de ongevallen met lichamelijk letsel in Oost-Vlaanderen in 2015 is er alcoholverbruik vastgesteld. Uit een bevraging van het BIVV blijkt dat 43 procent van de Belgische bestuurders wel eens achter het stuur kruipt nadat hij of zij alcohol heeft gedronken. Dit is ruim 10 procentpunt meer dan het Europese gemiddelde’, benadrukt gouverneur Briers.


De hele politieoperatie startte vrijdagavond omstreeks 19.00 uur en liep door tot zaterdagochtend 07.00 uur. In de provincie werden 4.738 voertuigen gestopt. Bij alle chauffeurs werd een alcoholcontrole verricht.

Dit is aanzienlijk meer dan vorig jaar, toen 3.647 voertuigen gecontroleerd werden. Bij 141 bestuurders werd een strafbaar alcoholgehalte vastgesteld (3 procent), een opmerkelijke daling tegenover de 4,8 procent vorig jaar.

bron: www.destandaard.be, 3 december 2016, http://www.standaard.be/cnt/dmf20161203_02606266

mening:Ik vind het positief dat het aantal dronken bestuurders is gedaald. Ik vind het niet kunnen dat mensen dronken rijden. Dit gebeurt nog veel te veel. Ik ben zelf altijd BOB en mensen kunnen mij altijd bellen om hen te komen halen. Ik vind het dan ook erg dat er vele ongelukken gebeuren door dronken bestuurders en vaak zijn er andere mensen bij betrokken die niets fout hebben gedaan. Daarom vind ik het positief dat het aantal dronken bestuurders daalt, maar het kan nog altijd veel beter! Uit de test bleek dat 43 % van de Belgische bestuurders wel eens dronken achter het stuur kruipt. Van dit aantal schrik ik wel. Ik vind dat dit aantal ook moet dalen. Waarom kan het in andere landen wel beter en bij ons niet?

Laatst aangepast door Maxime.v*ndersmissen : 3rd December 2016 om 14:07.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.