actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2016, 13:22
Ben A*riaensen Ben A*riaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 14
Vlaanderen verliest enige vrouwelijke sterrenchef

In maart volgend jaar verliezen we in Vlaanderen de enige vrouwelijke sterrenchef die we rijk zijn. Karen Keygnaert sluit dan restaurant A’Qi in Brugge om een meer toegankelijk concept te openen. De ster die de zaak vijf jaar lang had, verhuist niet mee.
‘Het was leuk om erbij te horen’, zegt Keygnaert. ‘Maar eerlijk gezegd doet die Michelinster me niets meer. Ik apprecieerde de waardering wel die ermee gepaard ging, maar dat hoofdstuk is nu afgesloten. De drempel van een sterrenzaak is voor veel mensen te hoog, ik wil voortaan iets laagdrempeligs.’
In Wallonië en Brussel zijn er wel nog vrouwelijke sterrenchefs, zoals Arabelle Meirlaen. En volgens Michelin komt er zeker nog vrouwelijk talent aan. Die hebben nu misschien nog geen ster, maar staan wel al vermeld in de gids. ‘Vorig jaar stonden er 74 vrouwelijke chefs in, dit jaar al 88’, zegt woordvoerster Ellen Neukermans. ‘43 van hen komen uit Vlaanderen.’

BRON:http://www.standaard.be/cnt/dmf20161203_02606153 3-12-2016

Persoonlijke mening: Ik vind het jammer dat Vlaanderen zijn enige sterren chef zou verliezen. Maar wat wil dat nu eigenlijk zeggen 'sterren chef', is die ster zo belangrijk ? Ikzelf hecht hier geen belang aan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.