actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2005, 20:45
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Unhappy Beerput in Charleroi leidt tot Waals drama

Jean-Claude Van Cauwenberghe stapt op


Waals minister-president Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS) heeft vrijdag ontslag genomen na berichten over een mogelijke betrokkenheid in de affaire rond de sociale huisvestingsmaatschappij La Carolorégienne. Naar eigen zeggen wil hij niet dat een lastercampagne persoonlijk tegen hem gericht gevolgen zouden hebben voor het gewest, de stad Charleroi en zijn partij.

"De geruchten en de beroering rond mijn persoon zijn van die aard dat mijn strijd bedreigd wordt. Mijn gezag als hoofd van de Waalse regering is kwetsbaar geworden", zegt Van Cauwenberghe in een mededeling. "Ik kan niet toelaten dat een lastercampagne mijn partij, mijn stad en mijn gewest zouden schaden", zegt hij.

"Ik kies daarom om ontslag te nemen als minister-president van de Waalse regering", aldus Van Cauwenberghe. Hij wenst de andere regeringsleden en zijn opvolger veel succes in de uitvoering van het Marshallplan, dat hij "essentieel" noemt voor het herstel van Wallonië. (belga)

Weblog HLN, 30/09/05 19u34

Zie de voorgeschiedenis: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=2342
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2005, 11:14
didpro didpro is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Beerse
Posts: 39
Waalse minister-president vlucht ...

Ik sluit mij aan bij sommige standpunten die door Vlaamse parlementsleden worden ingenomen waarbij wordt gezegd dat mijnheer Van Cauwenberghe met zijn ontslag laat merken dat er daadwerkelijk wel iets aan de hand is. Ik ben van mening dat als iemand op die manier de biezen pakt toch wel enige ruimte vrij geeft tot argwaan, waarbij de lijn misschien kan doorgetrokken worden naar de hele partij en het apparaat op zich waar hij toch zijn stempel op gedrukt heeft. Het werd hem even te warm onder zijn voeten, dus snel wegwezen. Als ge recht in uw schoenen staat en met opgeheven hoofd kunt lopen, vind ik niet dat ge moet vluchten. Dan moet ge voor uw idealen kunnen opstaan en met de vuist op tafel kunnen slaan ... en niet afdruipen gelijk nen bange wezel. (en dan nog show staan verkopen met mooie woorden in zijn afscheidsrede) Jongens toch !
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th October 2005, 03:40
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Schandalen blijven aanhouden


Na een waslijst PS-mandatarissen is nu ook een CDH-politicus tegen de lamp gelopen in de fraudeschandalen over de Waalse sociale huisvestingsmaatschappijen. Gisteren raakte bekend dat Waals parlementslid Louis Smal tot 2004 een sociale woning huurde voor niet meer dan 335 euro per maand.


Smal betrok de sociale woning in 1977 toen hij nog arbeider was bij de wapenfabrikant FN. Zelfs als parlementslid met een maandwedde van 5.883 euro en een belastingvrije kostenvergoeding van 1.647 euro bleef de christen-democraat in de sociale woning.

In Binche zijn dan weer twee plaatselijke politici aangehouden. Eerste schepen Albert Van Bastelaere (voor de lijst UNION) en Philippe Gaillard, de voorzitter en directeur-beheerder van de sociale huisvestingsmaatschappij van Binche worden onder meer beschuldigd van actieve corruptie en misbruik van publieke goederen. De twee worden ervan verdacht dat ze te veel representatiekosten, waaronder restaurantkosten en aankopen van wijn, hebben aangegeven.

In Charleroi blijft ex-schepen Claude Despiegeleer voorlopig in de cel. Dat heeft de raadkamer van Charleroi woensdagnamiddag beslist.

DS, 06-10-2005 (wov)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.