actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2011, 19:43
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: turnhout
Posts: 30
Man die vrouw aanreed in Gent was wellicht dronken

Man die vrouw aanreed in Gent was wellicht dronken

zondag 23 oktober 2011, 18u55Bron: Belga Auteur: dar Aanraden 10 Delen Bewaar Corrigeer E-mail Print GENT -

De 33-jarige man uit Terneuzen die zondagochtend een vrouw aanreed op het zebrapad nabij de Gentse discotheek Culture Club en nadien de vlucht nam, heeft bekend. Er zijn ook sterke aanwijzingen dat hij had gedronken.
De man uit Terneuzen reed zondagochtend omstreeks 5 uur een 22-jarige vrouw uit Sint-Lievens-Houtem aan die net de Culture Club aan de Afrikalaan in Gent had verlaten. Na de aanrijding op het zebrapad sleurde hij haar verschillende meters mee en pleegde nadien vluchtmisdrijf. De vrouw werd ernstig gewond, maar zonder levensgevaar, overgebracht naar het ziekenhuis. De wagen met Nederlandse nummerplaat werd opgespoord en de eigenaar werd zondagochtend gevonden in zijn woning in Terneuzen.

Hij werd door de Nederlandse politie verhoord en zijn auto aan een grondig onderzoek onderworpen. Hij legde bekentenissen af en er zijn volgens het Belgische parket, die in nauw contact staat met de Nederlandse justitie, ernstige aanwijzingen dat de man had gedronken op het moment van de aanrijding. Hij werd niet aangehouden, maar zal door het Belgisch gerecht worden gedagvaard en voor de rechtbank van Gent moeten verantwoorden.


Mening: ik weet dat mensen wel eens van alcohol houden en daar is niets mis mee. Maar telkens weer hoor je hetzelfde liedje dat er iemand is aangereden door een dronken bestuurder. Ik begrijp dit niet. Mensen die drinken alvorens achter het stuur te kruipen moeten toch beseffen wat voor gevolgen dit kan hebben. Zo'n mensen zouden van mij nooit meer achter het stuur mogen kruipen omdat ze een gevaar zijn voor andere mensen. Deze man uit Gent is hier nogmaal eens het bewijs van.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2011, 13:28
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Ik ben het volledig eens met Glenn!
Als bestuurder van een auto draag je een enorm grote verantwoordelijkheid over jezelf maar ook over andere weggebruikers. Je moet dus als chauffeur er alles aan doen om je zo veilig mogelijk op de baan te begeven.
Dronken rijden is een zeer grote problematiek in ons land die dringend om maatregelen vraagt!
Strengere straffen voor mensen die dronken achter het stuur zitten, kunnen misschien als waarschuwingsfunctie fungeren voor anderen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th October 2011, 20:46
Hans.VanGorp Hans.VanGorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 35
Ik snap niet dat zo'n "ongelukken" rond alcohol en veilig rijden in deze tijd nog steeds kunnen gebeuren. Er wordt al zo veel campagne hierrond gemaakt. Bijvoorbeeld in scholen, waar de leerlingen duidelijk wordt gemaakt wat een ramp ze zouden kunnen veroorzaken mochten ze onder invloed rijden. Ik heb er ook niets tegen dat je eens wat te veel drinkt, maar zorg dan toch dat je, voor je aan je eerste pint begint, een bob hebt die je naar huis kan brengen! Er komt binnenkort een alcoholslot op auto's en ik hoop dat dat voldoende effect zal hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.