actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2009, 17:00
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 55
Familie huisjesmelkers riskeert cel in Antwerpen

Familie huisjesmelkers riskeert cel in Antwerpen

Het openbaar ministerie heeft dinsdag een jaar cel en 104.500 euro boete gevorderd voor Caroline Willemsen en haar zonen Karl en Philip, die vervolgd worden voor huisjesmelkerij. De procureur wil ook dat vijf panden verbeurd verklaard worden. De stad Antwerpen eist een schadevergoeding van ruim 85.000 euro.

Elke Willemsen
De familie Willemsen bezat twaalf panden in Antwerpen. De panden waren onderverdeeld in kamers, studio's en appartementen en werden verhuurd aan gepensioneerden, werklozen en illegalen. Opvallend: Elke Willemsen, Carolines dochter die niet terechtstaat, werd enkele weken geleden vrijgelaten in Cuba waar ze een drie jaar lange gevangenisstraf uitzat voor een dodelijk verkeersongeval.

Volgens het openbaar ministerie bleek uit verschillende controles in 2004 en 2005 dat geen van de panden voldeed om er mensen in onder te brengen: er bestond gevaar op elektrocutie, brand en covergiftiging. Toch vroegen de beklaagden 100 à 400 euro huur. Hun illegale vermogensvoordeel wordt becijferd op 127.145 euro.

De verdediging stelde dat hun cliënten het slachtoffer werden van de administratie. Vroeger had men alleen een conformiteitattest nodig; nu liggen de eisen zo hoog dat men torenhoge huurprijzen moet vragen om daaraan te kunnen voldoen. Op 15 december wordt de zaak voortgezet.(mvdb)

Bron: www.demorgen.be

Mening: Dit is een goede zaak! Mensen die andere mensen oplichten en dus enkel kijken naar hun eigen belang (veel geld), mogen hun straf niet ontlopen. De vrouw en haar twee zonen hebben al vele jaren (in 2004 was dit al bezig) mensen geld afgetrommeld en in ruil voor dit geld kregen de huurders een woning die niet aan de vereistenen voldeden. Jaren hebben ze van mensen geprofiteerd, wat niet kan. Iedereen heeft het recht op een goede woning en mensen die andere "kwaad" doen, mogen van mij bestraft worden met een celstraf en geldboete.
Via deze celstraf ervaren ze ook eens hoe het is om in slechte omstandigheden te leven. Ik vermoed dat het in een cel nog beter zal zijn dan in de woningen die ze verhuurden. De geldboete is zeker niet te hoog, want deze drie mensen hebben véél geld in al die jaren bij elkaar gekregen.

Het vreemde aan deze zaak is dat er in 2004/2005 al niet iets aan de huisjesmelkerij werd gedaan. Er zijn controles uitgevoerd, maar er is geen verder gevolg aan gegeven. Het heeft ongeveer 5 jaar geduurd vooraleer er echt werd ingegrepen. Dat is naar mijn mening toch niet echt logisch.

Meer en betere controles op huisjesmelkerij zouden nog wel mogen gebeuren, want elke huisjesmelker is er één te veel. Na deze arrestatie van Caroline Willemsen en haar twee zonen Karl en Philip zijn er nu toch al drie huisjesmelkers minder, wat een goed begin is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2009, 17:45
Naime.Ozdemir Naime.Ozdemir is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 27
Ik ben het volledig eens met Nienke. Dat mensen geld willen verdienen en daarvoor een risoco willen nemen door te frauderen (want dat is huisjesmelkerij meestal ook) is hun eigen verantwoordelijkheid en dat kan ik zelfs nog verstaan. Maar willens en wetens geld verdienen door oplichterij van kansarme mensen is een schande. Mensen moeten toch niet gestudeerd hebben om te weten wat de minimale normen zijn om een menswaardige woning te verhuren!
Wat ik in het krantenartikel wel naast de kwestie vond zijn, is het verhaal over de dochter in Cuba. Volgens mij staat zij hier niet terecht en is het dus niet relevant. Maar misschien maakt dit extraatje het verhaal nog sensationeler.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.