actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th December 2008, 09:24
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Belgisch jongetje crasht zwaar met slee in Oostenrijk

In het Oostenrijkse Tirol is een Belgische jongen ernstig gewond geraakt nadat hij tegen hoge snelheid met een slee tegen het terras van een restaurant was gebotst, meldt de politie van Tirol.

Zwaargewond
De zevenjarige Pierre was bovenaan een piste in het skigebied Gschwandtkopf (bij het dorp Seefeld) vertrokken, alleen en zonder helm. Hij verloor de controle over zijn slee en crashte in het dal tegen een bank op het terras van een restaurant. De jongen werd in het ziekenhuis opgenomen met verwondingen aan het hoofd, een fikse hersenschudding en kneuzingen aan de wervelkolom.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisn...ostenrijk.dhtml

Datum: 30/12/2008

Eigen mening:
Ik vind dat een jongetje van zeven alleen, EN zonder helm niet met de slee naar beneden mag. Hij moet minstens een helm dragen, en ik zou bij op de slee gaan zitten, zodat er toch iemand is die de slee onder controle kan houden.
Ik zou het mij niet kunnen vergeven moest zo mijn kind, of van familie of kennissen, crashen of misschien zelfs overlijden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2008, 09:54
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Twee Belgische snowboarders overleden in Savoie

Zo'n nieuwsberichten vind ik maar eng. Zo las ik gisteren het volgende op teletekst (ik haalde dit bericht zelf wel van http://www.skynet.be/nieuws-sport/n...etail?id=468004)

Twee Belgische snowboarders overleden in Savoie

Maandag 29 December 2008 | 13 u. | powered by (Belga)

Bij het skistation van Champigny en Vanoise (Savoie) in de Franse Alpen zijn maandag de lichamen van twee Belgen gevonden. De snowboarders waren buiten de piste gegaan. Dat meldt de bergpolitie van Courchevel.

Omstreeks 13 uur vond een skimonitor een verlaten snowboard op ongeveer 1.700 meter hoogte. Hij sloeg onmiddellijk alarm. Na een eerste zoektocht werd het lichaam van een vrouw gevonden. Niemand had haar verdwijning gesignaleerd, dus de politie was overtuigd dat ze niet alleen was vertrokken. Daarom werd om 15 uur een nieuwe zoektocht georganiseerd, deze keer met verschillende brigades. Even later werd het lichaam van een tweede slachtoffer, een man, gevonden. Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan nog geen verdere informatie over de zaak vrijgeven. (KWO)
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th December 2008, 10:17
Joost Heylen Joost Heylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 70
Ik vind dat de ouders hun verantwoordelijkheid hadden moeten nemen. Ze weten dat het gevaarlijk kan zijn en toch laten ze de jongen zonder helm vertrekken. Nu valt het in "zekere zin" mee, maar het had erger gekund.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st December 2008, 15:02
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
Ik begrijp niet dat het jongetje bij zulke afdaling geen helm hoefde te dragen van zijn ouders. En al zeker niet dat zijn niet bij hem waren. Wie laat nu een kind van 7 alleen in een groot skigebied. Al een geluk dat hij er enkel een flinke hersenschudding aan over houdt, het had veel erger gekund.

Om nog even aan te sluiten bij het 2de artikel:

Zo vond ik een artikel met daarin wie deze 2 Belgen zijn. Het artikel kom uit Het Laatste Nieuws.

Verongelukte snowboarders zijn koppel uit Leuven

De twee Belgische snowboarders die omkwamen nabij het skistation Champagny en Vanoise in de Franse Alpen zijn een 32-jarige man en een 27-jarige vrouw uit Leuven. Ze zijn zondag al overleden, maar werden pas maandag gevonden, zegt Bart Ouvry, woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Oorzaak onduidelijk
Hoe de twee precies om het leven kwamen is nog onduidelijk. Wel staat vast dat ze niet in een lawine terechtkwamen. De snowboarders verbleven in het skioord La Plagne en reisden met touroperator Thomas Cook. Het was een skimonitor die maandag om 13 uur buiten de piste een verlaten snowboard aantrof op een moeilijk ijzig stuk op 1.700 meter hoogte. Hij verwittigde de bergpolitie, die even later een overleden vrouw aantrof. In de buurt werd twee uur later ook een man aangetroffen, nadat de politie ervan overtuigd raakte dat de vrouw niet alleen was vertrokken. (belga/vsv)
30/12/08 12u34
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.