actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2009, 19:54
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
Artsen pleiten voor systeem derde betaler Mexicaanse griep

Artsen pleiten voor systeem van derde betaler Mexicaanse griep

Het Syndicaat Vlaamse Huisartsen (SVH) pleit voor een regeling derde betalende voor de inenting van risicopatiënten tegen Mexicaanse griep die de rekening van de arts niet kunnen betalen. De Christelijke Mutualiteiten zouden daarmee al akkoord zijn en het SVH vraagt dat ook de andere mutualiteiten het systeem zouden toepassen.

Bij de regeling derde betalende regelt de arts de factuur rechtstreeks met het ziekenfonds. De regeling is bestemd voor patiënten die de arts niet kunnen betalen. Het vaccin tegen Mexicaanse griep wordt terugbetaald door de overheid, de consultatie bij de arts is volledig voor de rekening van de ziekenfondsen.

Niet gediscrimineerd
"Iedere risicopatiënt heeft recht op een inenting en daartoe is de regeling derde betalende zeer bruikbaar, zelfs noodzakelijk", zegt Rufij Baeke van het syndicaat. "Wie niet de mogelijkheid heeft cash te betalen, mag zeker niet gediscrimineerd worden". Hij voegt daar nog aan toe dat dit de sociale ongelijkheid in de hand zou werken en het succes van de vaccinatiecampagne zou kunnen hypothekeren.

Baeke zegt dat de Christelijke Mutualiteiten (nationaal) het standpunt van SVH bijtreden dat er geen gezondheidszorg met twee snelheden mag ontstaan. Het syndicaat vraagt dat ook de andere mutualiteiten dit standpunt bevestigen. (belga/odbs)
15/11/09 18u33

Bron: HLN

Mening:
Als men dit zou kunnen realiseren voor de Mexicaanse griep, waarom dan niet voor alle doktersbezoeken? Nu betaal je 25€ voor een huisbezoek, dit is voor sommige mensen absoluut een probleem. Dat begrijp ik volkomen en voor deze mensen zou het systeem van een derde betaler zeer wenselijk zijn.

Maar volgens mij kan dit voor de gewone burger ook gemakkelijk zijn. Waarom zouden ze niet alle doktersbezoeken zo kunnen regelen met het juiste ziektefonds?!
Ik zie het probleem niet dat de dokter zou kunnen gebruiken als tegenargument: "Dan heb ik mijn geld misschien niet zo snel."
Ik ben van mening dat als er een goede samenwerking is tussen de huisartsen en de verschillende ziekenfondsen, dat dit absoluut geen probleem zou kunnen veroorzaken.
Ik denk dat alle inwoners hier onmiddellijk de pluspunten van zullen voelen.

Volgens mij is het zeker het proberen waard, enkel al om de minder welvarenden een handje te helpen in onze maatschappij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.