actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2009, 12:58
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Kwart miljoen mensen laat zich inenten tegen de Mexicaanse griep.

Kwart miljoen Belgen liet zich inenten tegen Mexicaanse griep

De eerste vaccinatiedag tegen de Mexicaanse griep is "zeer goed en probleemloos" verlopen. Vandaag zou een kwart miljoen mensen zich hebben laten inenten tegen het virus. Voor exacte cijfers is het wel nog wachten tot maandag, weet griepcommissaris Marc Van Ranst.

De bevoorrading verliep, in tegenstelling tot vorige week werd gevreesd, erg vlot. Slechts twee apotheken meldden dat er geen vaccins waren binnengekomen. In de loop van de dag werden ze dan wel bevoorraad.

De zorgverstrekkers, het ziekenhuispersoneel en het personeel van de gezondheidsinstellingen, inclusief het personeel van het Rode Kruis en het personeel van de apotheken konden zich al eerder laten vaccineren. Zaterdag waren de mensen uit de riscogroepen aan de beurt.

Vaccinexpert Pierre Van Damme van de Universiteit Antwerpen meent dat het gebruikte vaccin honderd procent veilig is. "Het vaccin is bijzonder nauwkeurig nagekeken op vlak van veiligheid en op toxicologisch vlak. En dat wordt niet genoeg benadrukt."

Het vaccin wordt aan de risicogroepen volledig terugbetaald door de mutualiteiten.



Bron GVA










Het is goed dat mensen zich willen voorbereiden op een ziekte, deze op alle manieren tegenwerken zodat die geen kans heeft om uit te bereiden. Maar ik stel me hier veel vragen bij.
De ziekte is nog niet lang genoeg bekend om nu al een perfect antimiddel te hebben ertegen. Men heeft nog niet veel kunnen testen. En zeker niet op lang termijn.
Stel je voor dat je na lang termijn vreemde aandoeningen krijgt hiervan. Wat een "wereld gebeuren" zou dat dan zijn. Iedereen die zich liet inenten tegen een ziekte die daar andere gevolgen van krijgt.

De ziekte volgens mij is niet het ergste, want het percentage dat van de Mexicaanse ziekte sterft is zo goed als nihil. Het percentage dat zich druk maakt om de ziekte, is dan weer veel te groot in verhouding. Het is gewoon de media die zich daar te hard in heeft bemoeid.
Als de media hier niet zo veel ophef over maakte, dan zouden mensen ook dit als de gewone griep, verder laten gaan.

Ook dit artikkel bewijst weer, dat mensen gewild of ongewild. Mee betrokken worden in het fenomeen "Mexicaanse giep"
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2009, 14:17
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: geel
Posts: 63
mexicaanse griep

ik heb mij nog nooit laten inenten tegen de griep, en ik heb de griep ook nog nooit gehad. dit bewijst dat je zonder inenting de ziekte ook wel kunt tegengaan. de mexicaanse griep zou niet eens zo erg zijn als de griepepidemie die wij hier in Belgďe elk jaar hebben heeft mijn dokter verteld. elk jaar sterven er mensen van de griep maar geen haan die daar naar kraait maar sterft er iemand door de mexicaanse griep dan is het belangrijk nieuws. het vaccin dat nu gemaakt is zou ook niet eens goed gemaakt zijn. het is veel te snel moeten gebeuren en op een veel te korte tijd. ik geloof nooit dat dit vaccin u echt kan helpen tegen de mexicaanse griep. als er op zo'n korte tijd een goed vaccin tegen mexicaanse griep kan gemaakt worden waarom duurt het dan bij elk ander vaccin zo lang?? ook al heb je je laten inenten tegen de mexicaanse griep, de kans bestaat nog steeds dat je ze krijgt, maar het zal natuurlijk wel iets beter zijn dat je je laat inenten want waarom bestaan die vaccins anders?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.