actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2014, 08:44
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Drankcontroles op alle kerstmarkten

Drankcontroles op alle kerstmarkten

08-12-14, 04.50u
Bron: Belga


Vrijwel alle kerstmarkten krijgen extra politiecontroles op drankmisbruik door jongeren. Dat zegt Paul Van den Meerssche, hoofdinspecteur van de FOD Volksgezondheid, vandaag in Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en De Standaard.

Eind deze week zullen de eerste scholieren van middelbare scholen al klaar zijn met hun examens. Volksgezondheid is bezorgd dat veel van die scholieren het einde van hun zware studieweken op de kerstmarkten vieren. "Vooral de jeneverstands en andere kramen waar sterke drank wordt verkocht, baren ons zorgen", zegt Van den Meerssche. "In het verleden hebben we geregeld meegemaakt dat de exploitanten van die kerstmarkten toch sterke drank aan minderjarigen schenken. En dat kunnen we echt niet tolereren."

De drankcontroleurs hebben vorig jaar al processen-verbaal opgesteld voor standhouders die toch alcohol aan minderjarigen verkochten. Zij hebben daar fikse boetes voor gekregen.

Bron: Belga. (8/12/2014). Drankcontroles op alle kerstmarkten. http://www.demorgen.be/wetenschap/d...rkten-a2145040/

Mening: Bij het lezen van de titel dacht ik eerst dat de politie iedereen zou controleren. Maar het gaat hier vooral om het alcoholgebruik bij minderjarigen te controleren. Ik vind zelf dat dit te weinig gebeurd. Je ziet heel vaak minderjarigen met alcohol in hun handen op café. Ik begrijp wel dat jongeren dit willen proberen, maar het is nu eenmaal bij wet verboden voor min 16-jarigen en sterke alcoholische dranken zelfs voor min 18-jarigen.
Het probleem is ook dat deze minderjarigen meestal niet weten wat hun grens is en dit zorgt uiteindelijk voor veel overlast op de kerstmarkten. Waarmee ik niet wil zeggen dat het alleen de minderjarigen zijn die soms te veel op hebben

Laatst aangepast door Lindl Wijnants : 8th December 2014 om 08:51.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.