actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2017, 09:18
Ev*lienVanzummeren Ev*lienVanzummeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2017
Locatie: Vielsalm
Posts: 37
Syndicus registreren vanaf 1 april verplicht

Syndicus registreren vanaf 1 april verplicht

Vanaf april wordt het wettelijk verplicht om een syndicus in een appartementsgebouwen te registreren bij de FOD Economie. Dat staat in een koninklijk besluit van ministers van Justitie Koen Geens (CD&V) en Middenstand Willy Borsus (MR), dat kadert in een aanpassing van de wet op mede-eigendom, schrijft Het Nieuwsblad vrijdag.

Concreet is vanaf 1 april elke vereniging van mede-eigenaars verplicht om de gegevens van de syndicus te registeren in de Kruispuntbank van Onder*nemingen van de FOD Economie, zodat diens gegevens voor iedereen beschikbaar zijn.

‘Bedoeling is dat bewoners erdoor het gevoel krijgen dat zij en hun woning in goede handen zijn', zegt *minister Geens. 'Voor syndici is het dan weer belangrijk dat ze eindelijk erkenning krijgen voor hun job.'

Dat syndici zich lang niet altijd erkend voelen, mag blijken uit de daling van hun aantal. Terwijl er in ons land elk jaar 3.220 flats bijkomen, zijn er steeds minder professionele syndici om ze te beheren, zo bleek eind vorig jaar uit statistieken van de FOD Economie.

Bron: DS

Mijn mening:

Ik ben ervan overtuigd dat een syndicus goed werk levert. Veel mensen vinden al het administratief werk overbelastend en ingewikkeld. Ik denk dan voornamelijk aan oudere mensen en/of jongeren die net alleen wonen.
Syndicussen vermijden ook grote chaos tussen de eigenaars. Het is dan ook de taak van de syndic om vergaderingen te organiseren.
Maar ik vind ook dat de keuze bij de eigenaars moet liggen om wel of niet een syndic in te schakelen. In mijn appartement hebben we een syndicus en het is alles behalve goedkoop. Dit is wel een nadeel.

Laatst aangepast door Ev*lienVanzummeren : 24th March 2017 om 09:37.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.