actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd March 2017, 11:03
Cédric V*rtommen Cédric V*rtommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 73
Quick verdwijnt niet, tot 40 nieuwe Burger Kings op komst

De topman van hamburgerketens Burger King België en Quick, Kevin Derycke, plant in de komende jaren 30 tot 40 nieuwe restaurants te openen. Dat zegt hij in een interview in Le Soir vandaag. Dit jaar zijn bij de hamburgerketens 300 à 350 aanwervingen gepland, volgend jaar 400 à 450.

"We gaan ons eerste Burger King restaurant eind april openen in Luxemburg en het eerste in België deze zomer. We willen er dit jaar 5 tot 7 opstarten en gaan dat aantal optrekken in de volgende jaren", aldus Derycke.

De topman benadrukt ook opnieuw dat het merk Quick niet zal verdwijnen. "Het was nooit onze bedoeling om het merk op te geven, maar juist om het te ontwikkelen", klinkt het. Het gaat volgens Derycke immers om "een historisch Belgisch merk dat marktleider is en nog steeds erg in de smaak valt bij de Belgen". Hij wil het daarom verder ontwikkelen, naast de introductie van het merk Burger King.

"We zullen enkele Quick restaurants omvormen tot Burger Kings, maar we willen vooral nieuwe Burger King restaurants openen, omdat we denken dat er in België nog ruimte is op de fastfoodmarkt", aldus Derycke. Hij benadrukt ook dat de bekende hamburgers Giant (Quick) en Whopper (Burger King) nog "zeer lange tijd" naast elkaar zullen blijven bestaan. "Quick wacht nog een mooie toekomst", luidt het.

23/03/2017
De Morgen
http://www.demorgen.be/economie/qui...komst-b356b7ab/

Mening:
Mij lijkt dit een zeer duidelijk voorbeeld van de manier waarop Amerika onze economie overneemt. Amerika is een grote wereldspeler en het verbaast me niet dat ze zoveel invloed hebben op onze economie. Bij het presidentschap van Obama was er al een grote invloed naar ons toe, maar nu met Trump aan de macht vraag ik me wel af of het nog goed komt met de economie van ons land. We handelen zeker en vast met de andere landen van de Europese Unie, maar Amerika is er ook nog. Als zij zeggen dat het onderhandelen met België, of Europa groter gezien, gedaan is, dan zitten we volgens mij wel met een probleem. Ik denk wel dat de inbreng van Burger King geleidelijk aan zal verlopen. Net zoals in het artikel zeggen ze dat ze maar enkele Quick-restaurants gaan omvormen en vooral nieuwe gebouwen zetten. De concurrentie voor McDonalds en Quick wordt dus zichtbaar groter!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.