actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2017, 03:16
jens.s*olders jens.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herentals
Posts: 75
Griekse politie onderschept acht ‘verdachte’ postpakketten

Artikel:
De Griekse politie heeft bij de post in Athene acht nieuwe ‘verdachte’ pakketten gevonden, zo meldde maandag een politiebron.

‘Acht verdachte pakketten met personaliteiten in Europese landen als bestemming zijn gelokaliseerd en in beslag genomen’, liet de Griekse politie in een kort communiqué weten.

Het Duitse persbureau DPA vernam bij het Griekse ministerie voor civiele bescherming dat de acht bombrieven onschadelijk zijn gemaakt. Ze waren gericht aan verscheidene personaliteiten en instellingen buiten Griekenland.

IMF

Vorige week zijn bij het Duitse ministerie van Financiën en op de zetel van het Internationaal Muntfonds in Parijs twee bombrieven aangekomen. De nieuwe explosieve zendingen ‘zijn van dezelfde soort’ als die van vorige week, luidde het uit een welingelichte bron op het Griekse ministerie.

De pakketten zijn maandag in een sorteercentrum in het noorden van de Griekse hoofdstad gevonden. Na onschadelijk te zijn gemaakt, zijn ze voor verder onderzoek naar het lab van de Griekse politie gebracht.

Linkse autonomen in Griekenland hebben de verantwoordelijkheid voor de bombrieven van vorige week opgeëist.

Bron:
De Standaard 21 maart 2017
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170321_02791277

Eigen mening:
Ik heb een enorm dubbel gevoel bij dit soort berichten.
Aan de ene kant vind ik het angstaanjagend en erg, dat er meer en meer "verdachte" pakketten worden gevonden niet alleen in Griekenland, maar in heel Europa en zelfs de wereld.
Aan de andere kant vind ik het zeer positief dat er zoveel gevonden worden. Dit wil zeggen dat er minder pakketten zoals deze hun bestemming bereiken, en dat de beveiliging, sinds de terreuraanslagen zwaarder en frequenter werden, nog scherper en beter op punt staat.
Ik hoop dat de beveiliging in de toekomst zo zijn beste werk blijft voortzetten om de veiligheid van alle mensen te garanderen. Dit zijn maar kleine dingen, maar als we deze kleine dingen blijven uitvoeren, worden de mensen, die deze pakketten opsturen, het misschien wel beu, en geven ze daarna op.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.