actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th March 2017, 14:02
ARNE.W*LLEMS ARNE.W*LLEMS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 73
Ook België krijgt migrantenpartij

Een Vlaamse migrantenpartij, naar analogie met het Nederlandse DENK. Daar mogen Gent, Antwerpen, Brussel en Limburg zich bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 aan verwachten. Initiatiefnemer is de voormalige sp.a'er Ahmet Koç.

Vorig jaar werd Limburgs provincieraadslid Koç nog wegens opruiende uitspraken uit de sp.a gezet, nu broedt hij op een nieuwe partij. Hij spiegelt zich aan het Nederlandse DENK, de multiculturele partij die afgelopen woensdag nog drie parlementszetels kon veroveren. DENK werd opgericht door twee parlementsleden van Turkse komaf die zich afkeerden van de Partij van de Arbeid (PvdA). Ze haalden vooral stemmen bij de conservatieve Nederlanders van Turkse origine.

Samen met gelijkgezinden wil Koç in 2018 in enkele steden en in Limburg opkomen. Hij maakt zich sterk dat politici van andere partijen zich zullen aansluiten. "Als de tijd rijp is, zullen we naar buiten komen", zegt hij in een gesprek met de krant 'De Morgen'. "Het gaat om mensen met verschillende migratieachtergronden, maar er zitten ook autochtone Belgen bij. We hopen dat het een nationale partij wordt."

"Ik ben ervan overtuigd dat België nood heeft aan een nieuwe politieke beweging die zich afzet tegen de sociale ongelijkheid en de onverdraagzaamheid. De establishmentpartijen hebben daar geen antwoord op."

Koç, momenteel politiek dakloos, wil niet dat de partij zijn naam zal dragen - hij ziet zichzelf slechts als een van de vele initiatiefnemers. "Maar ik ga me uiteraard wel verkiesbaar stellen op de nieuwe lijst."

Bron: HLN Topics - http://www.topics.be/ook-belgie-kri...text=brand/hln/

Eigen mening:
Voor alle duidelijkheid, ik ben ervan overtuigd dat de rechten van migranten verdedigd moeten worden. België is een vrij land en recht op vrije meningsuiting is een basisrecht dat gerespecteerd moet worden, maar deze nieuwe migratiepartijen zijn volgens mij echter niet de juiste oplossing.
Het gedachtengoed van Koç gaat volledig in tegen veel westerse waarden en normen. Zijn doelstelling is niet integratie van migranten in onze maatschappij. Naar mijn mening is hij deel van de Turkse infiltratiepolitiek die we nu duidelijk te zien krijgen. Ik verwijs hierbij naar de uitspraken van Erdogan van vorige week: "Neem niet 3, maar 5 kinderen, zo kunnen we onze invloed in Europa vergroten".
Daarnaast verwijs ik naar de rellen van vorig jaar in Beringen, waarbij Koç de aanstoker was. Hij werd door deze acties uit de sp.a gezet. Hij is een groot voorstander van Erdogan, die bezig is met de spanningen tussen Turkije en Europa op de spits te drijven. Koç heeft hetzelfde gedachtengoed als Erdogan en het lijkt mij absoluut geen goed idee dat Koç leider wordt van een politieke partij die een aanzienlijk deel van de bevolking wil aanspreken. Dit gaat de spanningen binnen onze samenleving vergroten en vergroot het gevoel van een soort van Trojaans paard binnen onze samenleving, dat nu ook onze politiek infiltreert. Het lijkt mij zinvoller om migranten op te nemen in bestaande politieke partijen om zo het gedachtengoed van die partijen te verrijken en een anti-cultuur te vermijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.