actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2017, 09:21
Jolien v*n Beylen Jolien v*n Beylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 86
Dochters van Franse minister kregen vakantiejob in parlement

De Franse minister van Binnenlandse Zaken Bruno Le Roux (PS) heeft zijn twee studerende dochters de afgelopen jaren regelmatig tewerkgesteld als parlementair medewerker.
De meisjes begonnen te werken toen ze 15 à 16 jaar oud waren en kregen tussen 2009 en 2016 respectievelijk 14 en 10 tijdelijke contracten, goed voor een loon van samengeteld ongeveer 55.000 euro. Dat bracht het programma Quotidien op de zender TMC maandagavond aan het licht.
Le Roux stelde zijn dochter tewerk als parlementslid voor Seine-Saint-Denis, een departement noordoostelijk van Parijs. Hij bevestigt de informatie en verduidelijkt dat het altijd om contracten van bepaalde duur ging die ‘vooral in de zomer of tijdens schoolvakanties werden afgesloten, maar nooit permanent’. ‘Het gaat om een vakantiejob waarbij men een aantal parlementaire taken moet doen. Ik vind dat een goede leerschool’, reageert hij.
Volgens Quotidien overlapten sommige contracten als parlementair medewerker echter met stage- en lesperiodes. Onder meer in de zomer van 2013 voor de ene dochter en 20 dagen in mei 2015 voor de andere.
Le Roux, die sinds december 2016 minister van Binnenlandse Zaken is, is als gevolg van de onthullingen dinsdag op het matje geroepen bij premier Bernard Cazeneuve.

Bron: De standaard
Datum: 21/3/2017
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170321_02791332

Eigen Mening:
Ik heb toch enkele bedenkingen bij deze praktijken. In het artikel staat dat de dochters van Bruno Le Roux, een Franse minister, vanaf hun 15 à 16 jaar in vakanties zijn beginnen werken als parlementslid. Ten eerste vraag ik me af hoe je een taak als parlementslid op je vijftiende goed kan uitvoeren. Ik denk dat er veel jongeren van die leeftijd niet eens weten wat een parlementslid moet doen. Hoe kan zoiets voor een vijftienjarige nu een goede leerschool zijn? Vervolgens heb ik ook mijn bedenkingen bij het bedrag dat ze hiermee verdiend hebben. We weten natuurlijk niet hoeveel dagen ze voor hun geld hebben gewerkt, maar 55.000 euro is wel echt een hoog bedrag voor een vakantiejob. Het verbaast me ook niet dat nu blijkt dat sommige contracten doorliepen tijdens stage- of lesperiodes. Ik noem dat al slapend rijk worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.