actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th March 2017, 21:53
célinefrison célinefrison is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Geel
Posts: 55
Klachten over misleidende reclame voor voedingssupplementen verviervoudigd

Het aantal klachten over misleidende reclame voor voedingssupplementen is in een jaar tijd verviervoudigd, van 46 in 2015 naar 183 vorig jaar. Dat besluit CD&V-Kamerlid Leen Dierick uit cijfers die ze opvroeg bij partijgenoot en minister van Consumentenzaken Kris Peeters.

Dierick had de minister eigenlijk gepolst naar klachten rond dieetreclames, maar zo specifiek zijn de statistieken van de Economische Inspectie niet. Wel kreeg ze cijfers over het aantal klachten rond misleidende handelspraktijken in de ruimere groep van de 'voedingssupplementen' - denk naast dieetpillen bijvoorbeeld ook aan extra vitaminen, of proteďneshakes voor sporters.

De opmerkelijke stijging kan te verklaren zijn door de lancering in februari 2016 van het nieuwe meldpunt en door persaandacht voor de problematiek, vermoeden Peeters en Dierick.

"Consumentenbedrog"

"Het voornaamste probleem blijft hetzelfde als voorgaande jaren, namelijk dat de consument wordt gelokt met misleidende beweringen", verduidelijkt Dierick nog. "Valse 'voor-en-na'-getuigenissen zijn nochtans verboden. Spelen met de gezondheid van mensen kan absoluut niet getolereerd worden. Ik blijf dan ook pleiten voor doorgedreven controles, deze vorm van consumentenbedrog verdient onze blijvende aandacht."

Bron: De Morgen, http://www.demorgen.be/binnenland/k...udigd-b526facc/
Datum: 20/03/2017
Mening:
Ik ben persoonlijk geen fan van voedingssupplementen zoals dieetpillen. Ik geloof niet in het effect ervan. Waar ik wel in geloof, is gezonde voeding. Ik vind het belangrijk om een gezond eetpatroon te hebben, aangevuld met voldoende bewegen en het drinken van water. Ik hecht veel belang aan een gezonde levensstijl. Daarnaast denk ik wel dat extra vitaminen noodzakelijk kunnen zijn voor mensen, als ze zich hierdoor beter voelen. Ik begrijp dat er wel wat klachten zijn, omdat er vaak toch misleidende reclame wordt gemaakt. Wat voor mij niet door de beugel kan, zijn voedingssupplementen die schadelijk zijn voor de gezondheid. Net zoals Leen Dierick ben ik van mening dat dit niet getolereerd kan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.