actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th March 2017, 11:51
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Kinderen vallen flamingo’s aan in zoo

Drie jongens – van 5, 6 en 8 jaar – hebben in een zoo in Tsjechië een flamingo gedood.

De drie jongens klommen in de zoo van Jihalava allemaal over een hek en begonnen daarna de kolonie van 60 flamingo’s met stenen te bekogelen, weten lokale media te melden. Twee dieren raakten daarbij zwaargewond. Een van die flamingo’s werd daarna door een van de jongens herhaaldelijk nog geschopt. Dat dier overleefde de aanval niet.

Uiteindelijk kon een werkman van de zoo een einde maken aan het bloedvergieten. De jongens zetten het op een lopen, maar werden achternagezeten door personeelsleden van de zoo. Twee jongens werden opgepakt. Er staat hen waarschijnlijk geen proces te wachten omdat ze nog zo jong zijn. Veel berouw toonden ze nochtans niet, wist een woordvoerder van de zoo te vertellen. Naar alle waarschijnlijkheid zullen hun ouders moeten opdraaien voor de kosten en de schadevergoedingen.


Bron: De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20170318_02787117

Mening: Wat deze jongens hebben gedaan vind ik schandalig. Het toont een enorm tekort aan respect voor de natuur en het leven. Persoonlijk denk ik dat er bij zo'n mensen/ jongeren een fundamenteel probleem is. Het is absoluut niet oké om dieren zomaar te doden voor je eigen plezier. Ook al vermoorden wij dagelijks dieren om op te eten, wat we natuurlijk ook in vraag kunnen stellen. Is het aanvaardbaar dat er dagelijks dieren worden geslacht zodat wij ze kunnen opeten? Zit hier ook niet ergens een fundamentele fout in?
Uiteraard is een kolonie flamingo's aanvallen in een zoo stukken ergens en serieuzer dan een koe slachten zodat we kunnen eten, maar toch ... Zijn er niet andere manieren om te overleven, zodat wij geen andere dieren moeten slachten? De mens kan tegenwoordig medicijnen ontwikkelen voor de ergste ziektes en atoombommen maken die heel de wereld kunnen platleggen, maar om een rare reden gebruiken deze kennis en infrastructuur niet om een alternatief te zoeken voor het slachten van dieren. Persoonlijk vind ik dat dit op het 'to do'-lijstje moet komen te staan van bepaalde wetenschappers en ministers. Hiervoor zou ook een oplossing moeten komen.
En wat betreffende de jongeren die de kolonie flamingo's heeft aangevallen, vind ik dat deze zelf moeten terechtgesteld worden voor deze daad. De ouders moeten niet opdraaien voor de fouten van hun kinderen, maar dat moeten ze zelf doen. Zeker omdat er geen besef van hun fouten te merken was bij deze jongeren.

Laatst aangepast door stien.d*kinderen : 19th March 2017 om 12:05.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th March 2017, 11:22
Romy.L*ntermans Romy.L*ntermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Mol
Posts: 79
Ik vind het schandalig dat sommige mensen zoiets doen! Er worden veel te veel dieren mishandelt vind ik, en niet enkel ver van ons bed, maar ook dichterbij dan we denken. Ik denk dat wanneer je nagaat hoeveel huisdieren er worden mishandelt, je daar best wel eens kan verschieten.
Wat ik niet snap is dat de kinderen niet gestraft zijn. Ookal zijn ze nog jong, toch vind ik dat ze een straf verdienen! Nu er hier geen gevolgen zijn voor de kinderen, gaan ze dit misschien nog eens doen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th March 2017, 15:41
jirka.v*nrooy jirka.v*nrooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Weelde
Posts: 125
Het is echt vreselijk dat er dieren zo worden behandelt. Het is ziek dat er mensen toe in staat om deze dieren zo te mishandelen. Dat deze jongens geen spijt betuigen vind ik ook zeer verontrustend. De kinderen zijn jong, maar als ze niet gestraft worden, leren ze het dan ooit af? Uit deze daad moeten ze hun les trekken en dat doen ze nu niet of de verkeerde les namelijk, ik kan dieren pijn doen en hier niet gestraft voor worden. Dit gebeurt al te vaak in de hele wereld dat dieren mishandelt worden en daar walg ik echt van. Zo behandel je je medemens toch niet? Indien dat je dit wel doet met andere redenen, bijvoorbeeld huidskleur, is het nog steeds walgelijk. Ik geloof in de wet van oorzaak en gevolg namelijk karma.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.